onsdag, februar 11, 2015

Styr på kreagrej

Sidste års sommerferie gik til Colorado nærmere bestemt Copper Mountain og New Mexico. I NM besøgte vi familie i Los Alamos og Carlsbad Caverns. Carlsbad Caverns er et af de største sammenhængende hulesystmer i USA og vi tog elevatoren! mere end 200 m under jorden for at se den gigantiske drypstenshule. På vejen til Los Alamos stoppede vi i Alamosa, der er den eneste større by indenfor mange miles radius. Med sædvanlig sans for kreagrej opdagede jeg hurtigt den eneste stofbiks i byen. Traditionen tro blev der provianteret en smule stof til. Valget faldt på en praktisk taske med masser af lommer til f.eks. kreagrej. Det er en detaljeret opskrift og den var egentlig ret nem at sy. Der er blot mange trin. Kantebåndet kostede en del banden og svovlen. Tasken er et af de få projekter, hvor jeg har været nødt til at sætte overtransportør på frk Bernina Aurora, der normalt syr pænt uden. Men 2-4 lag stof, et tykt lag skumfuld og vinyl var dog en stor mundfuld.

Mønster: Terry Atkinson, Classmate Stof, vinyl og fyld er alt købt i butikken. Derudover knækkede der  ca 5 symaskinenåle, da nogen syede lidt hurtigt over lynnlåsen mere end en gang.

Vinterferie de næste par dage, vi skal i svømmehallen, på museum og slappe af. Der bliver helt sikkert strikketid. Er du heldig at holde ferie?

7 kommentarer:

Lena sagde ...

Næsten, to fridage, resten børnefri, det er nærmest som ferie.
Fin og praktisk taske! Er vild med stoffet.
God ferie!

Angelikas quilts and knits sagde ...

hej Ulla,
smart taske og bestemt umagen værd !
Jeg har ikke vinterferie, men det er der åbenbart rigtig mange der har, for det vrimler med turister i byen.

strikkeglade hilsner
Angelika

Kirsten sagde ...

Flot taske og, nej ingen vinterferie her. Lidt mere ro på jobbet, og det er da også en slags ferie :-)

Eva sagde ...

Sikke en skøn krea-taske. Lige sådan en som jeg mangler. Men det bliver vist ikke lige nu.
Jeg har ferie, og nyder det i fulde drag, - det lover jeg.

christunte sagde ...

Superfin taske! Her er der to fridage, som lige er overstået. Jeg har nydt dem helt vildt! Nu er der så et par dage med rigeligt arbejde til gengæld.....

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Skøn taske... tror dog ikke min samling af pinde kunne være i den... tror du man kan lave en i størrelse "skovhuggerkasse"?

Vi har haft en skøn ferie med ungerne, dog er ret meget af min tid gået med fastelavnskostumesyning :)

Hon BookStore sagde ...

ey,My name is Pradana. Do you know or ever heard about Batik from Indonesia?
I'm from "The world's Batik city". Jogja city, Indonesia.

I'm sorry I don't know about Danish, so I'm writing with English.
Nice to meet you.

honbookstore.com