lørdag, oktober 11, 2014

Marapytta workshop

Der er gået mere end en måned siden sidste indlæg. Jeg er nået til erkendelsen af, at to børn og et krævende arbejde levner -----------------meget lidt tid til håndarbejde og blog. Beslutningen er nem, dokumentationen er det første, der forsvinder. Derudover har jeg en forkærlighed for langtidsprojekter, så færdige projekter er der ikke mange af. Tak for kommentarerne til juletræstæppet. Jo der står "Solhvervsfest" og det tager egentlig ikke så lang tid at sy. Meget af det er rent automatbroderi velegnet til TV eller lydbog.
Jette mht fuglejakken tjaaa den hygger sig på bunden af strikkekurven og jeg overvejer seriøst om ikke en anden skal arve garnkittet.

I sidste weekend var jeg på sykursus hos den dygtige Line aka Marapytta her i Odense. Efter 14 intense time var der brugt en del liberty stof og lært en masse gode fif. Alle mønstrene er Lines egne og ikke til salg. Først en quiltet vingevest til mig

Lillesøster har fået en Camillekjole i det skønneste blå liberty babyfløjl med balloner. Af resterne fik jeg syet en quiltet make-up taske.
Storesøster havde bestilt en Sienne-kjole og selv valgt stof. Der er mange timers arbejde i den kjole pga franske sømme, krave, kantebånd og andre fine syfinesser.


Efterårsferien er begyndt og varer hele ugen. Strikketøj og andet kreagrej er fundet frem, jeg skal nørde håndarbejde i hele ferien.

7 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Hvor bliver de fine :-)

Strikkeheksen sagde ...

Det lyder som den helt rigtige måde at holde ferie på :-) Sikke yndigheder, du har lavet - det er godt nok nogle fine ting :-) Dejligt med et kursus, der fører så fine (og mange) resultater med sig :-)

Eva sagde ...

Det ser ud til at have været et skønt kursus. Særligt den nederste kjole er da helt bedårende.

Lin sagde ...

Dejlige ting der er hoppet af maskinen. Det maa vaere fedt at vaere paa saadan et kursus og laere en masse. Hav en rigtig godferie.

Jette sagde ...

Tror da pokker at du ikke får strikket, når har gang i symaskinen, mega flotte ting du har syet. Gem du bare Fuglejakken lidt endnu, den er jo tidløs og ungerne bliver hurtigt større, og du får mere tid.

Birgitte sagde ...

Virkelig lækre ting, du har fået syet! Hvis jeg havde en eller flere piger at sy til, ville jeg hænge ud hos Line hele tiden. God efterårsferie :)

Super P Force sagde ...

Amazing Job you have done.Thanks for sahring