søndag, september 07, 2014

Solhvervsfest

Nu er der ingen undskyldning for ikke at anskaffe et juletræ til december. Efter en intensiv slutspurt er mit nuværende broderiprojekt færdig og monteret:


Mønster: Solhvervsfest af Pelse Asboe. Sælges kun som broderipakning og er købt hos Broderi Moderne.
Materialer: Hessian, Anchor guldgarn samt mørkegrøn og sort spindegarn. Jeg har erstattet den brune mønsterfarve i det oprindelige design med en mørkegrøn.
Hot or Not: Jeg er ret begejstret for designet, enkelt og meget beskrivende for, hvad jul oprindeligt er. Nemlig en fejring af solhverv.
Søndag aften skal bruges til at bestemme, hvad der skal være det næste langtids kreaprojekt

9 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er da helt fantastisk flot!!! Jeg er meget imponeret.

Angelikas quilts and knits sagde ...

Hej Ulla,
det meget smukt og jeg tror at det er et man aldrig bliver træt af at kigge på.
Jeg er spændt på at se hvad der bliver dit næste langtidsprojekt.

mange hilsner
Angelika

Lena sagde ...

Er du så færdig hvor er det smukt. Sikke et imponerende stykke arbejde! Godt der ikke er længe til jul så det rigtigt kan blive vist frem!

Mette G. sagde ...

Hold op, hvor er det bare flot. Kæmpe arbejde. Er da spændt på at se, hvad det næste projekt bliver.

Ulla sagde ...

Både runor och kanske solsymbol i korsstygn .Så fint.

Fuglemamma sagde ...

Så utrolig flott og utradisjonelt. Hva står det i runeskrift? Rett og slett solhvervsfest ganger fire, eller noe mer?

Jette sagde ...

Det er helt utroligt smukt tæppe, og det er enkelt og tidløst,så det kan gå i arv i mange generationer. Flot flot, og er spændt på næste langtidsprojekt, apropos, hvordan går det med Fuglejakken?

Strikkeheksen sagde ...

Ja, ingen tvivl om, at det vil kunne følge familien i flere generationer - det er virkelig enkelt og tidløst og meget, meget flot :-) Sikken et arbejde - men et arbejde som du glæde dig over at tage frem de næste mange, mange år :-)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Hold nu da bare helt op, hvor er det smukt!
Jeg må indrømme, at slet ikke kan forestille mig det med brun farve, når nu jeg har set din i den smukke grønne!