lørdag, august 16, 2014

Sommerferiesysler

Sommeren er bogstavelig talt fløjet af sted, 3 kontinenter og tre lande ialt 4 uger tilbragt væk hjemmefra.Foruden arbejdsrejser til Kina og Frankring blev det til en sommerferie i USA. Efter en lille uges konference i Colorado gik turen mod syd til New Mexico, hvor vi nåede at besøge familie og være 250 m under jorden for at se nogle fantastiske drypstenshuler i Carlsbad Caverns efterfulgt af 6 intense dage i anledningen af svigerindens bryllup, der blev holdt for de nærmeste 220 dele af familien og vennekredsen.

 Hverdagen er igang og nu med et skolebarn. Nu sidder jeg for første gang en lørdag eftermiddag, hvor temperaturen indbyder til tanker om strik. Jeg starter med en tiltrængt opdatering af bloggen.  Kreative sysler har der ikke været megen tid til. Juletræstæppet får mest opmærksomhed, men det kan man selvsagt ikke have med på et fly eller en bil.
 Mit automatstrikketøj er Else Schjellerups Venus i en smuk blå farve udvalgt efter nøje konsultation med en af de førende eksperter indenfor farve blå  assisteret af den tredje medlem af strikkeekspeditionen. Jeg er færdig med ærmerne og igang med bullen, der strikkes nedenfra.


Patchwork er der også syet. En vinterløber indkøbt hos svigermors lokale quiltbiks. Olde City Quilts i november.

Amerikanske butikker har meget med "Køb for X0 USD og få en gave". Da der ved samme lejlighed blev indkøbt til både nederdele og en quilt kom stof og opskrift til nedenstående "10 min tablerunner" med.


5 kommentarer:

christunte sagde ...

Det lyder som en skøn ferie! Dejligt med automat-strik, og Else Schellerup går man altså aldrig galt i byen med.
Gik det godt med kjolerne til brudepigerne?

Strikkeheksen sagde ...

Jeg synes også, det lyder som en "hård" ferie - du har sørme nået meget :-)Else Schellerup har lavet så mange fine modeller, men Venus kender jeg slet ikke - farven er der i hvert fald ikke noget galt med ;-) (sagt på nordjysk ;-))

Vedr. Linea på store pinde så fungerer det fint i brug - det strækker sig ikke i en uendelighed, kun hvad jeg med vilje trak den til efter vask, men jeg tror måske den afgørende faktor kan være snoren i taljen, der holder det hele oppe :-)

Kirsten sagde ...

Så fin - og med knopper. Hyggelige patchwork-projekter, og en ny quilt?
Wau.

Angelikas quilts and knits sagde ...

Velkommen hjem til DK og bloggen :-)Det lyder som en dejlig ferie, men hjemme er nu også godt.
Venus kendte jeg heller ikke, men den ser spændende ud.


strikkeglade hilsner
Angelika

Jette sagde ...

Venus har jeg ikke set før, var lige inde og kigge den ud, den ser ud til at være en super anvendelig model, glæder mig til at se din version. Og ja hverdagen kalder igen, måske tiltrængt ovenpå den sommer du har haft.