fredag, maj 02, 2014

Norsk Genser

Vi indleder weekenden med præsentationen af en omgang turbostrik. 16 dage - det er ikke sket efter DM blev født. Normalt er oversøiske forretningsrejser det eneste tidspunkt, hvor jeg har mulighed for at strikke, drikke G&T og se en film uden afbrydelser. Mere af den slags lure rundt om hjørnet, når turen går til Kina.
                                      

Mønster: Norsk Genser fra Pickles.no, der "lastes ned" via kvittering. Bredde str 6 år, længder str 8 år og maskeantal som str 10 år for at kompensere for anden strikkefasthed. Selve mønstret er meget enkelt og velskrevet. Hvis man overholder strikkefastheden er det velegnet til en nybegynder.
Garn: uld/bomuld fra Garnudsalg.dk strikket dobbelt. Der er brugt ca 230 g appelsin og 30 g lavendel
Pinde: Str 4 mm
Hot or Not: Den er et HIT, som billedet af en flittige førskoleelev viser.


4 kommentarer:

christunte sagde ...

Den er virkelig fin og klassisk. Topdollar, at barnet også vil have den på og elsker den!

Jette sagde ...

Hun er vokset fra det plysserøde, :) dejligt at du kan få lov at lave i andre skønne farver, den er flot til hende.

Strikkeheksen sagde ...

Det første jeg tænker er - nej, det kan da ikke passe, at hun er blevet så stor! Hold da op og så standser jeg mig selv inden kliche´erne vælter ud ;-) Flot, flot trøje i nogle skønne farver :-)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Den er da blevet lækker, den trøje.

Og hold da op, hvor DM vokser (men jeg ser det jo også i MM)

Hvordan er opstarten gået hos jer? MM har været superglad for at starte allerede i februar, og det går også godt nu hvor de sidste 65 % af børnene er startet