torsdag, maj 15, 2014

Broderi i maj

Maj måned står i broderiets tegn, jeg har været workshop hos Karen Marie i lørdags i godt selskab
Undertegnede blev smidt på meget dybt vand - broderi uden koordinatsystem, forudbestemt mønster og farvekoder. Meget sjovt og lærerigt. Jeg muntrede mig med flad-, stikke- og kontursting. Udbyttet af knap 6 timers broderi er nedenfor:


Hjemme er en milepæl nået på juletræstæppet, halvdelen er broderet. Det er kendt og sikkert farvand. Beklager billedkvaliteten, det er svært at finde 1,5x1,5 m gulvplads uden legetøj eller møbler. 

Nu er det tid til at nyde en forlænget weekend.

7 kommentarer:

Merete sagde ...

Wow for et flot juletræstæppe!

Kirsten sagde ...

Godt gået med tæppet - og er resten af soomerfuglen fyldt ud?

Eva sagde ...

Skønne broderier.
Det bliver ualmindeligt flot, det juletræstæppe.

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Smukt broderi ! jeg kan mærke jeg også bliver mere og mere tændt på det :o)

Lena sagde ...

Hvor bliver det juletræstæppe altså smukt!

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Hvor er det en flot sommerfugl!
Jeg har også kigget på Karen Maries kurser og kunne virkelig godt tænke mig at tage på et... det er bare det med tiden :)

Tillykke med milepælen på juletræstæppet! Det når du da nemt inden det skal bruges.

Strikkeheksen sagde ...

Det er altså et imponerende projekt, det juletræstæppe og smuk, smuk lille sommerfugl :-)

Opskriften på Snoning købte jeg hos Tind Textil & Kunst i løsblad - ligner en, der er udgivet af Isager, men det står faktisk ikke på den. Jeg irriteres også over, at der aldrig står årstal på ;-)