lørdag, marts 01, 2014

TGIF

= Thank God it is Friday.  Var tanken i går aftes efter en hektisk uge med en vigtig deadline og lidt for mange eksaminer. Tiden suser afsted og bloggen bliver nedprioriteret sammen med håndarbejdet. For mange aftener bruges på at forberede undervisning.


Mønster: Susie Hauman, Friday fra Grey Days
Garn: Knap 250 g koksgrå tvinni og ca 70 g hvid tvinni strikket dobbelt på pind 4.
Modifikationer: Det er kun selvpinere, der strikker jaquardstrik på vrangpinde. Jeg har indsat 6 ekstra masker, strikket rundt, og klippet op, da bullen var færdig.
Hot or not: en fin, anvendelig trøje.

Som de fleste mødre har opdaget er det snart fastelavn. Det betyder forventningsafstemning med hensyn til udklædning. DM erklærede, at hun vil være fe, som for 3 år siden, og hun har selv valgt satin og tyl til kostument.


Mønster: Ingelises hæfte med fastelavnskostumer str 8 år. Det syede jeg i str 4 år for 3 år siden
Stof: Satin og tyl fra den lokale Stof 2000.

Den unge dame skal have det på til fastelavnsfest hos naboerne i morgen og på fredag i Forårs-SFO. Jeps, du læste rigtigt. DM starter i forårs-SFO på mandag, hun glææææææder sig til at lave lektier! Odense kommune vil spare penge og har besluttet, at ungerne starter 3. marts i SFO. Der er gode og dårlige aspekter af den ide. Vi vælger den positive hat og glæder os over, at skolen har afprøvet forårs-SFO konceptet før og vi været så heldige, at DM fik en plads sammen med flere af vennerne fra BH.

7 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Nej, hvor er den blevet flot og selvfølgelig skal der strikkes rundt :-) Når strikketiden er knap skal den ikke fyldes med mønster på vrangpinde ;-)

Fint, fint fe-kostume - Lillefrø var musvit, men var allerede betaget af de mange prinsesser omkring hende :-)

Kirsten sagde ...

Wee - den er færdig!
Superfin - der er noget tilfredsstillende over grafisk mørkt gråt og hvidt

Jette sagde ...

Den er altså bare blevet rigtig flot, kan overhovedet ikke finde ud af at strikke vrang med 2 farver, så det er også opklip her.
Smuk fe-kjole, kan huske det var sjovt at sy fastelavnstøj, der kunne man bare pynte helt vildt med bling bling.

Mette G. sagde ...

Hvor bliver hun fin!

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Smuk trøje! (helt enig med dig i, at flerfarve strikkes rundt) :)

MM går også i forårs SFO og vi er rigtig, rigtig glade for det. Han stortrives ved at være blevet en "rigtig" skoledreng. Jeg håber, I også får en rigtig god oplevelse med det.

Dejligt fe-kostume. Jeg må krybe til korset og indrømme at livet var lidt for hektisk, så det blev til fætter-BR standard, men knægtene var begge glade, og det er vel det, der tæller :)

Fuglemamma sagde ...

Kjempeflott fredag!

Inges uldprogram sagde ...

Fin fin fredag. Vil nu sige at det faktisk ikke er så vanskeligt at strikke jaquard på vrangsiden. Jeg var forrige år på en work shop hos Charlotte Tøndering med netop den teknik på dagsordenen. Det var altså lettere end jeg troede. Og det kommer fra een der absolut ikke har spidskompetance ud i jaquard.