søndag, november 17, 2013

Vinterkjoler

Endelig har jeg fået lidt tid ved symaskinerne. DM valgte stof og mønster i efterårsferien og lille E fik en kjole af resterne:

Onion 20045 med vingeærmer str 122 og en tunika str 86 (Ottobre) syet i tyndt jersey med svampe alt i alt gik der lige knap 2 m stof. Rød foldeelastik og brun rib.
Hot or not: "Åhhhhhh mor....". Næste gang skal halsåbningen modifices lidt. Ottobre tunikaen er perfekt.
Derudover en "10 min tabelrunner" i miniformat, jeg brugte et par rester af noget julestof. Den tager bogstaveligt talt (næsten) kun 10 min at skære stof til, stryge og sy.

Strikkepindene er ofte stille, i de få pauser strikker jeg på en fin cardigan med sømandsmønster til lillesøster, der matcher kjolen. Når den er færdig skal der strikkes julestrømper til manden og en bluse til moi.

5 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Kjempefine kjoler. De skulle da gjerne ha vært vist frem med søstrene inni?

Britt sagde ...

Hvor er de søde, jg kan godt forstå datteren faldt for stoffet, svampe er så fine!

Marie-Louise sagde ...

Hvor fint. Jeg kan huske at jeg Var helt pjattet med at se mine unger i hjemmesyet da mine døtre var små. Nu bliver det ikke til så meget, de vokser alt for hurtigt fra det og nu hvor de er så store er det altså for dyrt i stof. Iøvrigt er de heller ikke helt så pjattet med det jeg kan sy til dem mere. Helt som forventet :-)

christunte sagde ...

Hvor fint! De kan endda matche, hvilket sikkert er sjovt for dem lige nu. Du er godt nok ferm ved en symaskine.

Strikkeheksen sagde ...

Så fine de er :-) Kan godt forstå, at det er symaskinen, der vinder frem for strikkepindene med de små poder i huset - det går jo altså så meget hurtigere :-)