lørdag, august 31, 2013

Augustsysler

Semesterstart nærmer sig og tiden flyver afsted. Jeg har været på lyntur til England og tager snart på konference i Frankrig. Derudover kommer der vist en tur til både Kbh og Århus i samme uge. Jeg er virkelig ude og se med DSB og SAS.

Julestrømpen er nået en milepæl: Jeg er færdig med selve broderiet og gik i aftes igang med alle de mange detaljer. Som ekstrabonus fandt jeg det perfekte blå velour hos den eksklusive stofbiks ved Sommerfuglen på min Englandstur. Nøj jeg kunne blive fattig derinde omtalte velour var 300 kr/m. Men jeg bruger over 100 timer på broderiet, så skal resten være i ordentlig kvalitet. Regnet i timepris er julestrømpen stadig et af min billigste projekter til omkring 3 kr/time.

Lidt andet kreativt har jeg fået lavet på det seneste:
 
Til venstre: Net til mindstemusens madkasser og andet skrammel til/fra vuggestuen. Denim foret med børnestof og et uglestrygemærke. Øverst til højre en bøllehat til ældstearvingen og et par hvedekerneposer til vinterbrug og ømme muskler. Nederst til højre første del af vintergarderoben en trendy boshi i en farvekombination udvalgt af den unge dame selv. Jeps du har set rigtigt hæklerier her på kanalen noget jeg ellers ikke gør meget i.

P.S.Fif til franske knuder modtages med kyshånd!
GRRRRRRRRRR mit mønster og HF's kalender er rene vildledninger og ikke vejledninger. I virkeligheden er det supernemt, når man kan suppesting.

3 kommentarer:

Britt sagde ...

Der findes instruktioner til franske knuder (french knots) flere steder på nettet. Alternativt kan du se det i flere af HFs kalendere (bl.a. Kirsten Lehrmann Madsens fra 2008).
Det er lidt tricky de første gange, men snor garnet 3-4 gange om nålen og stikker ned lige ved siden af hvor man stak op. Så fremkommer en lille knude

Jette sagde ...

Smuk hue, du kan jo nok hækle, nu ved jeg hvordan sådan en hue ser ud...
Og selvom du er noget forfløjen, har du nået at sy smukke ting også.

Fuglemamma sagde ...

Heia deg, det er ikke måte på alt du får til. Klart du klarer de franske knutene også. Jeg hadde nytte av denne: http://www.youtube.com/watch?v=bezNWJgBe0o