fredag, juni 21, 2013

Ich bin auch ein Berliner....

Vi har været ude og se med DSB og DB til Berlin endda på første klasse. Det var billigere end en orange billet. Nogle burde kigge DSB's prispolitik efter.

Obama var i byen onsdag. Efter en slentretur Unter den Linden og videre til Potsdam Platz tirsdag, besluttede vi os til at blive langt væk om onsdagen baseret på antallet af panserede mandskabvogne,  forskellige politikorps og TV-sendevogne. Vi foretrak dinosauerne og jeg nærstuderede stensamlingen på det naturhistoriske museum. Det var 30 C de fleste dage, så steder med air condition eller skygge var i høj kurs. Garn og stofbutikker blev det ikke til, formuen blev brugt på nye sko til mig. Mangler helt klart nogle til mere repræsentativt brug.


Hr Strikkeforsker bliver snart et år ældre og pr ægteskabskontrakt vanker der strømper af den hjemmestrikkede slags. Efter eget valg af garn og mønster:


Mønster: Gentelman's Shooting Stockings with Fluted Pattern. Nancy Bush, Knitting Vintage Socks.
Garn: Regia silk - uld/silke/polyamid
Pinde: 2 mm Dyak Crafts mums.
Hot or Not: HOT, han kan næsten ikke vente - jo kan godt pga temperaturerne. Regia Silk er blødt og lækkert, men jeg tror det fnulre meget let. Hr mand får dem med strenge påbud om, at de er til festelige lejligheder og ikke vandreture.

8 kommentarer:

Lin sagde ...

Laekre sko. Skaeg og herlig kontrakt I har hihi.

Susanne Østergaard sagde ...

Uha, de sko må gerne komme hjem til mig.

Mona Elisabeth Pedersen sagde ...

Det var ellers nogle seje sko !
virkelig flotte.
Og et 'næsten' møde med Obama - i hvert fald at være i samme by - ikke ringe.

Kludemutter sagde ...

Dejligt i havde en god tur.
Så fine de nye sko er.

Yt.

Jette sagde ...

Flotte sko og sokker. Så har du vel slået op til det næste par.. :o)

Kirsten sagde ...

Dejlige sko, det er et godt mærke. Herlig og brugbar souvenir.

Kirsten sagde ...

PS - jeg har aldrig set en fnuller på de strømper jeg selv har i Regia Silk. På pind 2 vil jeg faktisk blive overrasket.

Fuglemamma sagde ...

Lekre sko! Og flotte strømper, skikkelig tålmodighetsprøve med såpass store sokker på pinne nr 2. It must be love...