søndag, maj 05, 2013

Pa-papagøje

Automatstrikketøjet til bilkørsel, hyggestrik og seriøs tv-kigning er Marianne Isagers Parrot shawl fra Amimono Bird collection. Jeps du læste rigtig, det er Marianne og ikke Helga, der er designeren. Mig bekendt er de fleste papegøjer farvestrålende og ikke tone-i-tone jordfarvede, så selvfølgelig skal der være knald på farverne og guldglimmer i min version, hvor garnet er fundet i restekassen.

 

Lørdag gik turen til smilets by med DSB i selskab med Fru Kvist og Kirsten, hvor latinerkvarteret blev travet tyndt. Flere garnbutikker og så selvfølgelig Broderi Moderne blev besøgt. Bortset fra årets kalender fra Håndarbejdets Fremme og nogle synåle til husets anden brodeuse, kom jeg hjem uden kreagejl. Måske er jeg bare mættet med garn ellers også er broderi mere inspirerende for tiden. Der er meget langt mellem de strikmodeller, som jeg bare må strikke NU. Kiggede lidt på en Schjellerup, men overvejer at finde noget Isager bomuld til en sommertop på lageret.


3 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

Det ser veldig flott ut, gleder meg til det ferdige resultatet blir å skue rundt strikkeforskerens nakke. Jeg har enda ikke kjøpt meg The Bird Collection, selv om navnet tilsier at jeg absolutt burde.

Britt sagde ...

Jeg synes parrot ser så fin, men jeg er afskrækket ved tanken om de mange masker der skal slås op. Jeg synes også det er fantastisk med glimmer og glitter, måske jeg skulle små-shoppe lidt til en reste-parrot...

Susses spindehjørne sagde ...

dejlig papegøje. Nyd endelig broderi gnisten, medens den er der, strikketøjet vil jo alligevel altid være der og Broderi Modern er så inspirerende at vi vist alle får lyst til at dyrke lidt broderi igen.