søndag, maj 26, 2013

Her et min kreacelle

Karen har opfordret til en omgang "Vis mig dit hobbyrum". Sådan et har jeg ikke, men jeg har en lille hule nede i kælderen på godt 5 m2, som deles med gæstefutonen og ved særlige lejligheder er kendt som "Bedsteværelset". Efter et meget langt tilløb og trusler om strømpestrikningsstrejke fik manden monteret opslagstavlen og min indkøbte bøjlestang til kreagrej. Kigger du godt efter lige til venstre for symaskinens "sømoversigt" ser du den ultimative bedste ting, en hylde med plads til vinglas eller kaffekop. Me Like :-)



Stoflageret er under futonen, garnet er i soveværelset. Reolen med kreabøger er til højre, hvor også den tredje maskine, coversøm gemmer sig. Vi har allerede en boxmadras med høje ben til garnlageret ;-)
Jeg satser seriøst på et rigtig hobbyrum, når vi køber næste hus.  Kreafronten er neddroslet mens afslutningen på undervisningen nærmer sig med hastige skridt. Men efter som varslet om strømpestrikningsstrejke er afvist, så er jeg igang med mørkegråt, regia silkestrømpegarn, pind 2 mm og en Nancy Bush mønter efter mandens eget valg.

5 kommentarer:

Lin sagde ...

Jeg sidder ogsaa kun med et lille hjoerne i sovevaerelset, saa alt skal flyttes naar jeg gaar igang. Laenge leve et rigtigt kreavaerelse hvor man bare kan lade alt flyde.

christunte sagde ...

Mit kreahjørne er sofaen til strikketøjet og spisebordet til symaskinen. Det føles noget besværligt at skulle rydde alting væk for at sy!

Fuglemamma sagde ...

Takk for titten - det ser ut som et deilig lite krypinn! Jeg har ikke noe hobbyrom i det hele tatt, men putter inn garn og bøker og symaskin der det er plass i hyllene på stua. Til gjengjeld har jeg fullført vårens undervisning og har tid til å strikke litt på kveldene. Ha en deilig ny uke!

Birgitte sagde ...

Genialt med en hylde til vinglasset! :D
Jeg drømmer også om et krea-rum. Heldigvis er det en fælles drøm, så det er et absolut krav til det hus vi engang skal investere i. Og nå ja, en overlocker og en coverlocker ville da ikke være dumt. Hvis altså man havde plads :P

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Der ser da både lyst og dejligt ud. Jeg må ned og kigge, næste gang, der er besøgstid :)

Hylde til vin/kaffe er genialt... sådan en må jeg have sat op!