tirsdag, april 09, 2013

Påskepjat

Tusind tak for kommentarerne om Starling, den er fed og absolut besværet værd. Til dem, der overvejer at strikke den, hjemmesiden har efterhånden alle kendte fejl med.

Påskeferien er overstået ligeså er 2x børnefødselsdag fejret gange mange. Nu er undervisningskvartalet skudt igang og min fritid er tæt på nul. April og Maj er de måneder, hvor jeg bruger allermest tid på undervisning. Glææææder mig til juni. Inden da holdt jeg en god lang påskeferie. Den blev  blev bl.a. brugt på at bruge en masse af det stof, jeg har indkøbt på de seneste to USA ture.


Fra venstre og med uret rundt:

1) 2x solnederdel med pink rib ca str 80 og str 122
2)  nederdel og kjole med stropper i noget majet pink præfabrikeret smock med DM's yndlingsprinsesse Cindarella, Belle og Sleeping Beauty. Verdens hurtigste syprojekt, klip et passende stykke, sy EN søm og sæt evt stropper i. Det tager længere tid at stryge stoffet end sy nederdelen.
3) Megaglad yngstearving, der pt går under navnet Tsunamien, iført "bloomers"= shorts (mamelukker?) passer til solnederdel. Mønster er fra et ældre Ottobre sommernummer. Dem skal der sys flere af-
4) Natkjole Onion 20022 str 122 i flonel med askepot købt billigt hos JoAnn fabrics.
5) Sommerkjole med korte ærmer, sommerfugle og balibatik str 122 igen onion 20022.

Oveni har begge unger endda fået nye hjemmestrikke strømper!

Eftersom ungerne nu er ekviperet indtil næste vækstspurt, så har jeg meldt mig til et sykursus, hvor jeg skal sy noget til MIG. Mere herom senere.

6 kommentarer:

Eva sagde ...

Uh, hvor har du været flittig :) Lækre sager.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Heftig syproduktion til nogle heldige piger :)
Hvad er det for et kursus du skal på? Det lyder jo forjættende med egosyning :)

Lin sagde ...

Herligt.

Lena sagde ...

Uha, uha en produktion. Meget fin.

Jette sagde ...

Åhr, alle de søde ting du har syet, og hvor er hun sød med de bukser, hun ser også ud til at have god energi.
Glæder mig til at se hvad mor så skal have.

Strikkeheksen sagde ...

Synes da helt klart også det er på tide, du selv får lidt hjemmesyet.

Sikken en supernuttet unge med mamelukker :-) Meget fine og pigede ting, du har lavet :-)