tirsdag, marts 12, 2013

Hør den lille stær, den er knap så fornøjet....

Wroooooooooooooooooom så gik der næsten en måned. Vi snupper en hurtig opdatering

Yngstearvingen fejrede sin 11 mdrs dag med at gå.

Mand og unger hygger sig, mor arbejder.

Dagens mailstrøm er stoppet, når jeg møder på arbejde. Herligt koncept med tidszoner.

Kaffe, vin og vulkaner - herligt område. Nå ja og en "strålende" losseplads fra fortiden. Gæt hvor?

Starling: Som Kirsten skrive, ren zen for en processtrikker. Er du mere til "hurtig tilfredsstilelse", så er det ikke her, du skal bruge din sparsomme strikketimer.

Mønstret er iøvrigt fejlbehæftet eller mindre pænt skrevet, der er flere forkerte informationer end korrekte i mønstret. Jeg nævner i flæng:

1) Forkert garnforbrug. Der skal bruges ca 50-100 g spinni mindre end angivet, hvilket er temlig indlysende, når man tjekker løbelængder. Læs: ca 60-120 kr unødvendig udgift.

2) Forkert maskeantal ved deling af ærmer og krop. Der er ca 10 masker færre på ryggen. Betyder at kroppen er ca 3 cm mindre i omkreds.

3) Fejl ved maskeantal i ærmer... Der er færre end i mønstret...

Nå ja så er der fejl i beskrivelsen af raglandudtagninger, det er dog rettet på hjemmesiden. Vi snakker her om en helt simpel raglan, hvor man ikke behøver en ph.d. grad og Matematica for at regne korrekt maskeantal ud. Mit bedste råd: følg din intuition fremfor opskriften...

Tøndering annocerede en ny bog med børnestrik fra Isager d. yngre og gæstedesignere - jeg satser på den amerikanse udgave, for det forlag læser nemlig korrektur:-)

7 kommentarer:

Ann sagde ...

Læser de korrektur?
Rigtig god ide.
Strikker de også modellerne igennem og retter opskrifterne til?
I så fald er jeg også straks med på den.

Jette sagde ...

Det er jo det der er udfordringen ved at strikke Isager opskrifter, man skal ikke lulle i søvn og strikke som der står, men have erfaringen med sig. Men glæder mig til at se din færdig.

monaelisabeth sagde ...

Åh det er da ikke til at holde ud med alle de fejl i opskriften

Kirsten sagde ...

Glæder mig nu til at se den færdig, uanset :-)

Lena sagde ...

Jep - jeg havde også nøjagtig 10 masker i forskel da jeg strikkede min. Det skal altså fremgå af opskriften efter min mening.

Fuglemamma sagde ...

Så kjedelig med feil i oppskriften! :-(

Ellers høres det ut som livet er hektisk, men ganske gøy. Ha en fin mars!

Lin sagde ...

At lave fejl har man ikke brug for professionelle til, det kan man klare selv hihi.