lørdag, februar 02, 2013

Starling

Der hersker strikkemonogami på matriklen, hvilket nok er meget godt. Arbejdslivet tonser derud af, fruen er igang med at ekspandere sweatshoppen forskningsgruppen og indkøber nyt legetøj samt alt muligt andet (administration - suk). Starling er nu forbi raglanudtagningerne, for en gang skyld krævede det ikke mere end en A4 side at efterkontrollere opskriften og nedskrive udtagningere pind for pind. Det kan klart anbefales at  nedskrive udtagningerne, hvis man som jeg er distræt og i kronisk søvnunderskud. Jeg tro endda, at jeg har tolket opskriften rigtigt. Fra nu er er det bare retstrik = strikkezen. Det eneste man skal huske er, at skifte garnkombi for hver 4. pind. Noget, der sagtens kan smutte under en god film. Farven er no 60 aka Fig.


Mangler du Wollmeise og orker ikke at stalke hjemmesiden ved opdatering:
125 kr/nøgle plus porto (1 nøgle som B-brev er 21 kr, 2 nøgler er pris 250-499 g brev).
Send mig en mail på vanadia23 @ yahoo.com (fjern mellemrum), hvis du er interesseret

WD = we’re different, farven har ikke noget navn.twin er 80/20 strømpegarn med 80 % merino og 20 % polyamid. 


Fra venstre mod højre. 
Nr 1 WD rød med blå/kold undertone, twin 
SOLGT Nr 2 WD blå, næsten ensfarvet nuancer af mørkeblå og -grå, twin SOLGT 
Nr 3 WD koralle,- varm rød twin 
Nr 4 WD grøn, twin 
Nr 5 Zensi 100 % merino strømpegarn

Nederst Sundara fingering silky merino, stadig i forseglet pose. 50/50 silke/merino med 500 yards (Ca 450 m) og 100 g. Farverne er blå,grønne, gule, lime. Farven hedder “The life aquatic”, smukke farver bare ikke lige mine farver.  Nypris 50 USD. Jeg vil gerne have 150 kr plus porto.

7 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Det er også dejligt at strikke på et enkelt lækkert projekt ad gangen -

nu har jeg helt glemt hvad starling er for en model og problemet er, at de første mange hits på google er fuglen ;-)Kan du ikke lige opdatere mig?

Lækkert garn, men ikke lige tiden for mig til at øge lageret!

christunte sagde ...

Din starling ser rigtig lækker ud!

Monstermønster sagde ...

Lekker, lekker! Jeg måtte til med økeskjema, selv om det er to år siden søvnunderskuddet herjet i huset (grunnen til søvnunderskuddet har blitt tre år, og sover om natten nå, puh!)

Fin farge du hadde valgt!

Susses spindehjørne sagde ...

Den ser rigtig fin ud, og monogami kan være nødvendigt i perioder

Fuglemamma sagde ...

Starling har jeg fundert på å strikke også. Jeg synes liksom at de der fugle-modellene måtte være noe for meg. Fargen din ser veldig flott ut også - gleder meg til ytterligere rapporter om passform osv. Og heia for den travle hverdagen - det høres da morsomt ut også.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Strikkemonogami... tjø, måske det skulle prøves? Det ser i hert fald ud som om det virker mht. at få ting færdige :)

Lena sagde ...

Strikkemonogami er godt hvis man vil se fremskridt. Den ser lovende ud din Starling.