onsdag, februar 13, 2013

Nede i Fru Forskers kælder

... står 3 meget forsømte symaskiner i min lille hobbycelle. Den halvanden time efter kl 20, hvor begge unger sover, indbyder bare ikke til at sætte sig derned. Som bekendt skal elefanter spises i små bidder, en lørdag aften tegnede jeg mønstre af, en fredag aften blev der klippet stof og så en søndag aften en uges tid senere blev der syet. Godt nok tog det et par uger, men jeg fik noget syet færdig. Aahhhh instant gratification sammenlignet med strik især Starling, der er ren retstrik og netop har passeret halvvejs.

 Yngstemusen har fået nyet bukser og så kan vest med perlestrik fra "All you knit" samtidig fremvises af 10 mdr gammel model, der egentlig har alt for travlt med at gå rundt ved ting, til at være model.



Mønster: Mini-kreas ballonbukser uden for og ballon str 74/80 uden sømmrum
Stof: brun velourrest og skipper rib fra lageret
Hot or not: HOT, dem skal der sys flere af. Et turbohurtigt og nemt mønster, der kan nemt masserproduceres en 3-4 par på et par timer.

Storesøster vokser som ukrudt, nattøjet stumper. Når man er næste 5 år, så er laaaange natkjoler attraktive.


Mønster: Ottobre natkjole str 122! fra et eller ande ældre nummer
Stof: 2 forskellige jersey fra lageret. Temlig vovet farvekombi. Når man skal sy str 122  går der efterhånden så meget stof, at det er billigere at købe end sy selv. Læs: køber man til lager er 1 m ikke længere nok, der skal min 1,5 m til.
Hot or not: Ældstearvingen blev kisteglad. Den var sjov at sy og jeg er blevet gode venner med min coversømsmaskine. Mit kamera og jeg er så ikke perlevenner.

Der bliver forhåbentlig mere tid til symaskinerne og fordybelseskrea. Vi har nedgraderet til mindste TV-pakke, manden zappede alligevel bare kanaler og endte på top gear eller fodbold. Herhjemme ser vi alligevel aldrig X-factor, MGP, Forbrydelsen og "udstil-dig-selv-og-bliv-kendt". Besparelsen skal bruges på ordentlig afslapning. Vi er færdige med Matador på DVD. Hvilken TV-serie kan DU anbefaler?
Vi kan godt lide Bones, Babylon 5, CSI, West Wing, Matador mm (Og så nævner vi ikke noget om mandens fascination af Hammerslag og blinkende lygter vel).

9 kommentarer:

Merete sagde ...

Sødt tøj du syr! Gode tv-serier: Continuum, Elementary og den nye The Americans.

Marie-Louise sagde ...

Fine ting du har lavet.
Jeg får slet ikke syet for tiden, mest fordi det hele skal tages frem fra gemmerne, ud på spisebordet og det er for stort et projekt. Det betyder dog at jeg strikker lidt og leger med papir. Har dog besluttet at etape sy igen, ligesom dig.

Jeg havner altid på News og det er da bare for kedeligt. Ser slet ikke serier.

Xanita sagde ...

Jeg er lidt paf over at du ikke ser The Big Bang Theory ;-) Den kan varmt anbefales når man er forkser. Men det er selvfølgelig smag og behag.

Vi har slet ingen tv-kanaler, så derfor bliver der set en del serier. Jeg ser ret mange af krimi-serierne der findes, vil især anbefale:
Criminal Minds,
NCIS,
Castle,
The Mentalist
og så har jeg hørt gode ting om en serie der hedder Rizzoli & Isles, som skulle minde lidt om Bones.

Birgitte sagde ...

Lækre syprojekter. Her syes der i lignende etaper. Det største problem er dog nok manglen på netop en kælder, så med min symaskines støjniveau kan der kun syes når lillemanden sover til middag udendørs i weekenden. Indtil videre har jeg planlagt 18(!) par bukser til ham og 3 kjoler til mig. Har dog kun planlagt og tegnet mønstre af, men oftest er det næsten det, der tager længst tid.

Vi har lige fået Netflix, så der ser ud til at være rigeligt med serier at gå i gang med. Ser dog ikke ret mange serier, så kan ikke anbefale så meget. Sherlock og Lewis er favoritter.

Kirsten sagde ...

Fin natkjole, lige til at blive i godt humør af! Og gode bukser & vest til E.
Desværre ikke meget hjælp fra os mht. serier.

Susses spindehjørne sagde ...

Til gengæld kommer kreativiteten i fokus, når 1 m skal række til de lidt størrer børn. dejlige ting du har lavet

Merete sagde ...

Prøv "The Wire". Jeg er ikke normalt den store serie-fanatiker, men den er altså rigtig godt skruet sammen.

Strikkeheksen sagde ...

Åh, du når da alligevel en del, selvom tiden er knap - søde ting, du har fået lavet og en dejlig aktiv unge i fin vest :-)

(Jeg tænkte lige: 3 symaskiner???,det må vel så også føles som 3-dobbelt pres? ;-)

Stort set ingen tv-serier her og da slet ikke X-factor, men jeg kan godt lide Bech og hans "skønne" nabo ;-)

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Nøj, sikke nogle fine ting.
Jeg glæder mig til at få etableret syhjørnet i vores nye arbejdsværelse... så skal der bare en ny symaskine til, ikke?

Vi kan godt lide Numb3rs, Dr. Who, The Wire, Mad Men, Sherlock (meget!).
Alle dele kan for øvrigt lånes i forbindelse med en legedate (vi har mange serier på dvd). Har også hele Star Trek Voyager og Deep Space 9 og det meste af Stargate SG 1, hvis det kunne friste :)