søndag, januar 20, 2013

Svigermors gave

For knap 3 år siden arvede jeg en pose med udklippede lapper og et par enkelte færdige felter gemt i en gammel brødpose fra mine børns oldemor. Min svigermor mente, at jeg som den mest aktive quilter i familien skulle have den. Jeg har kigget flere gange og tænkt over anvendelser. Et eller andet skulle der blive ud af det. Beslutningen blev, at den eneste kvadratiske felt skulle blive til et lille dug. Bagsidestof og kantebånd, der skal indramme oldemors fine håndsyede felt, er fra mit lille stoflager. Svigermor har snart fødselsdag, så den er sendt over Atlantanen sammen med god chokolade fra Odense Chokoladehus.





3 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

Jeg synes at det er dejligt at færdiggøre sådanne skatte som oldemors blok. Den lille dug vækker sikkert glæde hos din svigermor.

quiltehilsner
Angelika

Jette sagde ...

Det er bare så dejligt at kunne lave noget med lidt historie i, og smuk lille dug, den må hun da blive glad for.
Og ja må finde tid til noget strik-in, skal bare lige ovenpå diverse af vinterens infektioner.

Strikkeheksen sagde ...

Det er da noget af en tillidserklæring fra din svigermor - hun er vist af den rigtige slags ;-)

Og så fint, at hun nu får leveret sådan en sød og helt færdig dug tilbage :-)