onsdag, december 12, 2012

Eyja

Brrrrrrrrrr så blev det vinter. Bilen har iskrystaller på både inder- og ydersiden af ruden om morgenen. Cyklens gear er bundfrosne, hvilket byder på udfordringer, når man skal op af bakken i 4. gear med 40 kg børn og cykeltrailer på slæb.
DSB tjaaaa som min tyske kollega udtalte: "Har F*CK en betydning på dansk?" - han var blandt de uheldige, der måtte med bumletog og erstatningsbus fra Flensburg mod Fredericia... Desuden konstaterede han, at der måtte blive uddelt et eller andet gratis, for folk strømmede i samme retning efter en annoncering på dansk i højtalerne.

Manden min, den stakkel, står pt på en østjydsk station og venter på toget, der er 27 min forsinket. Jeg hygger med Bones, strikketøj og pebernødder.

Meget passende til årstiden er seneste strikkeprojekt kommet af pindene. Perfekt til vintervejret, nemlig en islandsk kjole aka min Fiber Fairy Dress.


Mønster: Eyja fra Istex/Haandarbejdets fremme
Garn: Lett-lopi i lilla, pink og mørkegrå.
Pinde: 4,5
Hot or not: HOT - den er varm, lækker.

En detalje af mønstret på halsudskæringen.

En milepæl er nået: Færdige projekter af mere end 10 km garn er nået i dette kalenderår. Helt klart takket være en barsels og forældreorlov. Belønning?

6 kommentarer:

christunte sagde ...

Hvor ser den lækker ud! Varm, blød og smuk. Den bliver da et hit i dette kolde vejr!
Belønning? En tur i sommerhus med mig ;-)

Mette G. sagde ...

Lækker kjole! Belønning? Skynd dig at købe mere garn ;-)

monaelisabeth sagde ...

wow for en flot kjole ..
og DSB har vist sine udfordringer med at nå det hele til tiden. Rigtig ærgerligt for alle de mennesker, der er afhængige af dem.
hilsen Mona

Kirsten sagde ...

Woho - klart en belønning. Gadget eller garn?

Strikkeheksen sagde ...

Selvfølgelig skal der en belønning til :-)

Hvor er den blevet flot - den har jeg slet ikke lige lagt mærke til før nu :-)

Den lille body er fra Sandnes Mandarin Baby hæfte nr. 1206.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Den ser rigtig skøn ud, og sikke dog en dejlig farve du har brugt.