søndag, oktober 21, 2012

Slutspurten...

Kun fire striber og nogle fiiine knudesting mangler, jeg nåede lidt længere i går aftes under Matador efter billedet var taget. En stribe tager 1-2 aftener. Karin - hvad er status på din? Har du set, der er kommet en søsterpude?


Knudesting i daglig tale suppesting herhjemme (undersat fra engelsk) er fine, men kræver lidt fingersnilde. Forrige gang jeg var på besøg hos Broderi Moderne inviterede Pelse til en hurtig instruktion i, hvordan man laver dem pænt, når jeg nåede så langt. Så i mandags blev DM og bedste parkeret hos cafeen med byens bedste hindbærsnitter, mens lille EC og jeg smuttede rundt om hjørnet til en 15 min eneundervisning (DAMN en logistisk udfordring). Fantastisk service og en af grundene til, jeg foretrækker rigtige butikker fremfor netbikse. EC kiggede interesseret rundt og faldt så ellers i søvn, mens jeg sugede viden til mig.

Omtalte suppesting, øvestingene er de små grønne prikker nederst til venstre på billedet ovenfor:


Til ære for Fuglemamma - nærbillede af quiltning på I Spytæppet.

4 kommentarer:

Eva sagde ...

Du milde, hvor bliver det flot! Pelse burde have en medalje for sin indsats for broderi i moderne udgave.

Mette G. sagde ...

Så smuk!

Kirsten sagde ...

Hvor er du nået langt! (sokkeløse børn har en årsag ;-) ), smukt værk.

Så er der lige søsterpuden og juletræstæppet og ...

Karin Hørkilde sagde ...

Æhhmmmmmmm, jeg er ikke kommet en døjt videre. Jeg er for snart længe siden begyndt at spinde angora til en trøje til gemalen, nu er for og bagstykker strikkede, og jeg er begyndt på det ene ærme, for han er svært bange for, trøjen ender som ligklæde. Måske en diskret hentydnng til mit tempo????? I hvert fald har jeg da mig for, at hans trøje skal være færdig, før jeg kaster mig over broderiet;-)

Nej, jeg havde ikke set søster-puden, tak for hintet:-)))))))