lørdag, oktober 13, 2012

I Spy - et cykelanhængerputtetæppe

Vupti vapti - netop som efteråret sætter ind kan jeg flashe hjemmestrikkede strømper cykelanhængerputtetæppe til ungerne.

Mønster: I spy blokke hver på 6"x6" færdig mål. Tæppet er 6x7 blokke og har en 2 1/2 " bort omkring. Jeps jeg syr patchwork efter amerikansk mål, det er alligevel i USA, jeg køber alt grej og finder de fleste mønstre.
Stof: RESTER  wheeeeee og noget, jeg har byttet mig til med Lykkefanten og andetsteds.
Mellemfor: Uld fra min engelsk pusher er det eneste indkøbt til projektet.
Quiltning: frihåndsquiltet i en laaaang uafbrudt syning, der aldrig krydser sig selv. Det er syet  med regnbuetråd. Jeg takker  Fr Aurora for sublimt samarbejde og bøjer mig i støvet overfor schweizisk håndværk.
Hot or Not: Hot, det er allerede i brug. DM synes det er sjovt at lege "I spy".

Fruen og familie har været på tur til Estland mere herom i næste post.

9 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er godt nok flot.

Jette sagde ...

Meget smukt tæppe er vildt imponeret af den quiltning, har aldrig kunne finde ud af hvordan man gør det så pænt.
Og kom så igang med de sokker...:o)

Angelikas quilts and knits sagde ...

Flot og farvestrålende :-) Så kan efteråret bare komme an ! Jeg skal altså øve mig i maskinquiltning, især fordi jeg har investeret i det der BSR-halløj som gør at stingene blive lige lange. Hvor har du købt quiltetråden ?

quiltehilsner
Angelika som kun har talt sokker uden at sørge for fotodokumentation.
sønnike : null par, han gider ikke længere gå i de hjemmestrikkede
moi : 3 par og det er mere end nok da jeg kun bruger dem hjemme. De kan ikke presses ned i mine "kontorsko"
husbonden : her er trommehvirvel og fanfarer på sin plads, for han ejer ... 34 par ! Dertil skal dog siges at han har overtaget ca. halvdelen af junior :-)

Lena sagde ...

Det er super fint - så er der lidt at kigge på under cykelturen. Regnbuetråd - hvor har du fundet det?

Inges uldprogram sagde ...

Uld som mellemfor. Det er da lige det rette til sådan et cykelanhængertæppe. Rigtig fint og hyggeligt ser det ud.

Louise sagde ...

Det er super flot!

Kirsten sagde ...

God ide for at få brugt patchwork i det daglige - og mellemforet lyder interessant.

Fuglemamma sagde ...

Så fint det ble. Jeg skulle gjerne hatt noen nærbilder av quiltingen, det høres så flott ut og jeg kan ikke sånt i det hele tatt.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Det er blevet rigtig smukt! Jeg glæder mig til at se det IRL :)