søndag, oktober 28, 2012

Flora Stripe I

Tadaaaaaaaa trommehvirvel hermed mit til dato største færdigsyede broderiprojekt:

Mønster: Flora Stripe af Ellen Marie Rodil.
Materialer: hørlærred 10 tr/cm + Flora cotton (tidl kendt som blomstergarn). Pakning med mønster, grundig vejledning og alle materialer inkl bagsidestof fra Fru Zippe. Det eneste man skal købe er pyntepude og evt lynlås. Der er rigeligt at alle broderigarnerne, jeg er ikke tæt på at løbe tør for nogle af farverne.
Hot or Not: Hot - søsterpuden skal helt klart sys, når jeg altså liiiiige har broderet en julestrømpe til lillesøster. DM redde mig idag, ved frivilligt at tilbyde, at hun sagtens kunne dele sin julestrømpe med lillesøster i år. Pyyyyyyyyhaaaaa deadline udskudt et år. Puden har taget et år med mere og mindre aktiv syning. Det sværeste er helt klart blomsten i midten med de mange sarte nuancer. Striberne er ren autopilot. Umiddelbar gætter jeg på, at der er mindst 75 timers arbejde i det projekt, sikkert mere. Tak til Pelse Asboe for enetimer i syning af knudesting.

I går havde jeg besøg af Karen og ældestearvingen. Det var en hyggelig dag med plads til quiltning, kaffe og så en tur i Danmarks hyggeligste zoo. Uhhhhhm jeg blev begavet med lækker SeaSilk i grå og manden fik Peter Beier chokolade, som jeg skal have tiltusket mig smagsprøver af ;-)

I dag er der kreative dage i Fredericia. Jeg overvejede at tage afsted med mindstemusen. Meeeen med ca 75 kr i benzin, 80 kr i entre og rigeligt med materialer på hobbylageret, valgte jeg at blive hjemme. Jeg er sådan lidt ambivalent i forhold til at skulle betale entré til en begivenhed, hvor målet er at få de besøgende til at bruge penge. Er jeg den eneste?  Eller gik jeg glip af en inspirende messe med mange nyheder og en masse gode tilbud?

12 kommentarer:

Jette sagde ...

Ej, den pude stod jeg lige og så på i Fredericia, den er bare så flot. Men ellers gik du ikke glip af noget der, var så skuffet da jeg gik, der var ikke noget som helst nyt på strikkefronten, og samme varer som jeg har set de sidste 4 messer. Så tænker på at hoppe over næste gang.

Inges uldprogram sagde ...

Jarrremen sikke et flot stykke arbejde du har gjort.
Mht. Kreativ messen, havde jeg det på nøjagtig samme måde, så jeg sprang også over, igen faktisk.

Mette G. sagde ...

Wauv, hvor er den pude bare flot!

Angelikas quilts and knits sagde ...

Trommehvirvel alene kan slet ikke gøre det. Der skal sørme også fanfarer til :-) Den pude er så flot og en kanon blanding af klassiske blomster og moderne striber.
Med hensyn til messen, så har jeg det på samme måde, så jeg sprang over i år. Jeg mangler jo ikke andet end tid, og den er der jo ingen der forhandler ;-))

...og så synes jeg at DM har fortjent ros for at hun vil dele julestrømpen med lillesøster :-)
strikkeglade hilsner
Angelika

Lena sagde ...

Wauv - hvor er den smuk!!! Virkelig flot!
Godt at storesøster er så storsindet, så du lige kan nå at trække vejret inden næste projekt...

Fuglemamma sagde ...

Jeg er stum av beundring. Hvordan skal du i det hele tatt tørre å ha denne puten stående fremme? På den andre siden må den jo vises frem. Jeg vil foreslå et glass-skap. Også tenker du alt på nr 2. !!!

christunte sagde ...

Puden er helt vildt flot! Stor respekt for at have broderet den færdig.
Kreativ-messen i Fredericia er ALT for langt væk fra mig! Lyder ellers hyggeligt, selv om det sikkert er en stor hal med mange boder.
M.h.t. den hyggeligste zoo har du ganske ret. Intet slår den i Odense!

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Den er blevet super smuk, din pude.

Jeg takker også for en hyggelig, hyggelig dag. Jeg skal sy kant på i løbet af ugen.

MM faldt i søvn på lavbroen lige efter vi havde set dagens fjerde tog :)

Kirsten sagde ...

Uha, hvor er den fin. Jeg ser jeres sofa med den og makkeren.
Jeg sprang også kunstmessen over i år. For lidt tid og rigeligt projekter på bedding allerede.

Louise sagde ...

Den er fantastisk flot!! Simpelthen vidundelig smuk.
Sødt af DM.

GrenDesign sagde ...

Tillykke med den - den er SÅ flot! Og må da have en makker så snart du har sundet dig ;-)

Anonym sagde ...

-ja strikkemessen i Fredericia var en stor skuffelse. Alt for mange varer bar præg af at være med i et omrejsende tivoli, halvstøvede varer, gamle nyheder. Der skal nytænkning til hvis den skal overleve.