fredag, september 07, 2012

Giiiiiiiiraf

Nå men det der virkelige liv er nu meget underholdende. Det koster bare på kreafronten derhjemme. Storesøster har dog fået nyt nattøj:

Mønster: Meedom og Meedom form 2 str 116 cm
Stof: Girafstof og Skipper rib. Ganske udsædvanligt er hverken lilla eller pink involveret selvom DM har valgt stof.
Nyt teknik: elastik med coversøms hmmm det er vist en ommer.

Mit nøglebundt er en borgfrue fra middelalderen værdig. Det er i en nøglesnor, der er overskrevet med en konkurrende institutions helt egen, specialdesignede skrifttype. En mere politisk korrekt en var tiltrængt, så jeg snuppede karabinhagen fra en af de utallige konferencenavneskiltenøglesponsordimser på kontoret og syede mig en mere feminin i en rest lilla Liberty. Gør-det-selv vejledning hos Tusindfryd. Den tager max 30 min at lave.


En nederdel, der først blev accepteret efter en længere diskussion. Den skal passe til spraglede gamacher og bluse, så lidt kedelig i sig selv. DM mener, der skal pink bånd og en sommerfugl på... hmmm
Mønster: intet, langt rektangel til skørt og et lidt kortere smalt stykke til linning og så en 2 cm bred elastik. 
Stof: grå babyfløjl (rest) plus mintgrøn zig-zag bånd og stikninger.

Til sidst 2x yngel på 4:


Der vist begge sover nu. Frem med rødvin, chips og Inspector Lynley.

9 kommentarer:

Lena sagde ...

Hmm, vi kan ikke tage Charlie og jeg gider hverken Vild med dans, husk lige Tandbørsten eller Ramasjang.
Godt du nyder at være tilbage på kontoret.
Skøøønt billede af pigerne og fine giraffer og nederdel.

Birgitte sagde ...

Hvem der bare kunne se Inspector Lynley... Jeg har slukket. Skønne ting du har fået syet! Og hvor er de dog blevet store, de to søde piger på det sidste billede! :)

christunte sagde ...

Nej, hvor er de bare søde, de to! Du må skynde dig at sy en masse til lillesøster, for det varer vist ikke mange år, før der skal diskuteres lige så meget farver og stil som for storesøsters vedkommende!
Det er rigtig fine ting du har syet.

Eva sagde ...

Nej, det er ikke nemt at nå det hele....., men jeg skal da love for, at du når en del alligevel.

Ham der Lynley passer lige til fredag og chips.

Kirsten sagde ...

Mm, skulle man støve symaskinen af og lave nyt nattøj. Guderne skal vide at der trænges en opgradering. Gule giraffer i str 165 vil dog nok virke lidt overvældende.
Hvor er de søde, og hvor blir de store, de to.
God weekend!

Jette sagde ...

Sødt nattøj og nederdel, du får da noget ud af symaskinen.
Skønne tøser!!!

GrenDesign sagde ...

Det er så herligt, når småpigerne har deres helt egen mening om tøj og farver....og sådan bliver det ved...
Skønt billede af pigerne!

Louise sagde ...

Dine kreationer er så skønne! Jeg har også luret på girafstoffet.
Sjovt med dine kommentarer om lilla/pink :)
Tusind tak for hjælpen med mit dilemma!! Jeg er ikke kommet videre - der kom studie i vejen, men jeg vælger klart dit forslag.
Så skønt billede af den smukke Yngel.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

nååååååååå, hvor er dine unger skønne! Sikke nogle smutøjne DM kan diske op med ;)
Dejligt nattøj!