fredag, juli 20, 2012

Yak -

Ahhh endelig et egoprojekt til moi og endda i luksusklassen. En passende indledning på min ferie. Jeps jeg holder ferie. Min barselsorlov er slut og efter ferien holder manden on jeg begge forælderorlov  på deltid resten af året. Det er der mange gode argumenter for, det bedste er: Det ønsker han og jeg selv. Bankrådgiverens bedste argument er, at vi begge har 12 ugers forælderorlov med fuld løn og pension, som den anden ikke kan få fingrene i. Fordelen er, så er der en skarp afgrænsning af arbejds- og orlovsdage og dermed veldefineret håndarbejdstid :-)





Mønster: Beaded lace shawl, TribbleKnits. Majet, majet nemt og ligetil. 
Garn: 50 g minus ca 10 m yaktastic fra Little Knits. Opskriften siger to nøgler grrrrrr.
Pinde 3,5 mm
ca 1700 japanske glasperler str 8
Hot or not: mmmmmmmm blødt og bling-bling. Lille sjal, nærmere et tørklæde. Desværre har jeg måtte korrespondere noget frem og tilbage med butikken og designeren. Flere fejl i isager-klassen (manglende korrektur, garnforbrug og regnekundskaber). Butikken var meget hjælpsom og tjekkede opskriften igennem. Designeren var temmelig afvisende for, at der kunne være fejl i for hun havde sendt rettelser. Der var såmænd fejl i rettelserne. 


7 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Ak ja - det er ikke altid nemt at indrømme fejl, men det kommer nu til at virke patetisk, når man ikke gør ;-)

Ellers et meget smukt lille sjal - japanske glasperler lyder meget, meget fint :-)

Det er altid ærgerligt, når angivelser på garnforbrug slet ikke passer - jeg synes allerede, jeg har oplevet en del tilfælde i mine Sandness babyhæfter, hvor jeg ALDRIG kommer op på det forbrug, der står i opskriften :-)

Klart, at I skal udnytte forældreorlov - det er da en super mulighed :-)

Eva sagde ...

Det lyder som en rigtig god måde at bruge resten af orloven på.

Sødt lille sjal.

Jette sagde ...

Mmmm, det ser rigtig blødt og dejligt ud det sjal, smukt med glasperlerne i det helt enkle sjal.
Og hvordan pokker kan de næsten skrive fejl i sådan en enkel opskrift, jeg spørger bare, det er da utroligt.
God ferie og orlov til jer.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

øv bøv med fejl i opskriften. Det er så irriterende, og da endnu mere, når det er i rettelserne. Sikke noget.
Men det er nu et flot sjal alligevel og nu har du jo rigeligt til et mere!
Jeg har stadig ikke fundet den helt rigtige opskrift til mit moskusgarn og perler, men det kommer nok på et tidspunkt.

Louise sagde ...

Majet, majet fint sjal.
Lækkert, smukt og i bling-bling klassen :)
Det mindste man kan, er da at overveje, om der kan være fejl i stedet for at være stejl, når der er en, som har problemer...
Det er da ren win-win med den orlov! God ferie og orlov.

Inges uldprogram sagde ...

Det lyder som alle tiders idé det med forældreorloven, men det er da utroligt at din barselsorlov allerede er slut. Jeg synes da næsten lige den er begyndt.
Og sikke et delikat sjal. Yak er jo virkelig noget af det fine.

GrenDesign sagde ...

Skønt sjal - detaljen med perlerne er lige prikken over i'et.