fredag, juni 01, 2012

Storesøsters samlebånd

Et større projekt er blevet færdigt og det har endda kun taget en god måneds tid. Et samlebånd til DM i farvekombinationen, der blev døbt hindbær-, blåbær og chokoladeis aka C5, C7 og C20 i Geilsk bomuld/uld.  Farverne blev udvalgt under  kærlig mobning fra de Geilske Garnfeer i Middelfart.  Trøjen er let og lun, perfekt til sommeraftener og indendøre om vinteren samt godkendt af DM.

Takket være min yndlingsgarnfe, så er der garn nok til en magen til til lille EC. Hvis altså jeg for strikket den inden for de næste par måneder, for den unge vokser i raketfart. Manden min har snart fødselsdag, så pr ægteskabskontrakt, bør han modtage et par hjemmestrikkede strømper. Dem må jeg hellere komme igang med. Men der skal nu også være tid til egostrik, nemlig mit  igangværende projekt: yak + perler = mums

10 kommentarer:

christunte sagde ...

Det er vist bare et spørgsmål om at strikke hurtigere, end barnet kan spise!
Du må endelig huske et billede af begge trøjer sammen. Mon ikke storesøster vil synes det er sjovt med fælles søster-trøjer? Den er vildt fin.

Kirsten sagde ...

Så fin. Mmmh - håndspundet yak?
Rigtig god weekend

Strikkeheksen sagde ...

Oj, oj det sjal lyder spændende - det glæder jeg mig til at følge :-)

Fin lille samlebånd i en usædvanlig farvekombination - hun møder nok ikke nogen, der har en magen til :-)

Lena sagde ...

Rigtig fint samlebånd - kan godt forstå hvis farvekombinationene r godkendt af modtageren.
Yak og perler sammen lyder spændende og unikt.
God weekend!

Súnadóttir sagde ...

Fin trøje, og sjovt at du også skal strikke til lillesøsteren.

Hehe, sjov ægteskabspagt I har ;))

Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com

Jette sagde ...

Uhm, hindbær, blåbær og chokolade, det lyder jo godt, skønne farver sammen, så har du jo en del du skal nå på rekordfart. Sokker arhgg, så hellere det lækre yak sjal, det glæder jeg mig til at se, hvad er det for et sjal?

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Hvor er DM's samlebånd dog fin!

Ammenammenam, yak og perler er en god kombi! Hvad er mønsteret?

Lin sagde ...

Sen aegteskabskontrakt hihi, ikke daarligt. Bredbaand er bare seeeeeej, og det er nogle flotte "mobningsfarver" du har valgt.

Lone sagde ...

Synes det samlebånd er blevet rigtig fint - og jeg synes det er rigitg godt med flere knapper! er de mon hele vejen ned eller stopper de ved båndet?

Farverne er også rigitg gode :-)

GrenDesign sagde ...

Fin trøje i fine farver! Kan godt forstå at den er godkendt. Hvordan er den i halsen, når den er på? Ser ud til at være til den store brede side i halsudskæringen, men måske snyder det?