onsdag, juni 20, 2012

Pæoner

Tid til at vise status på mit igangværende evighedsprojekt. Jeg har været igang i ca 3/4 år og det har været i dvale hen over vinteren pga nattemørket. Hvis jeg nu snupper 10 min hver dag, så bliver det færdigt på et tidspunkt. Pæoner er en af min yndlingsblomster, så da Fru Zippe lancerede en broderet pude med pæoner, var jeg nødt til at slå til.

Versionen er med 10 tr/cm, den findes også med 12 tr/cm. Status - jeg er færdig med den store pæon, som nok er det mest tidskrævende del pr areal. Der sys med hele og halve korssting i en masse forskellige lyse nuancer på ubleget hørlærred. Det kræver koncentration og en god arbejdsbelysning. Nu er jeg igang med bladene omkring. Inden så længe starter jeg autopilotdelen nemlig de lodrette striber og udfyldning af baggrunden for at få afveksling ellers går jeg nok bare død i uendelige striber...

Savner du inspiration til broderi med et kækt tvist og i nutidigt design, så kig forbi Pelse Asboe's fine, lille butik i Århus. Den eneste ulempe, der er mange flere skønne projekter end jeg har håndarbejdstimer i døgnet.

Karin - hvad er status på din version af samme broderi?

3 kommentarer:

Karin Hørkilde sagde ...

Æhmmmmmmmmmmm - jeg er slet ikke begyndt endnu! Jeg har nogen ting, der SKAL være færdige først, bl a et brudesjal, som jeg er godt igang med at spinde garnet til (1 tråd BFL og silke og 1 tråd angora). Og jeg tør slet ikke gå igang med broderiet, før dette sjal er færdigt, for så får jeg ikke strikket. Jeg ELSKER simpelthen at brodere:-) Men jeg giver et praj, når jeg går igang. Håber du nyder din orlov og dine skønne, skønne piger:-)

GrenDesign sagde ...

Det er et meget smukt broderi. Rodil har også lavet ret smukke ting for Håndarbejdets Fremme.
Selvom du synes 10-trådet er småt er mit gæt alligevel at du om ikke sååå længe kaster dig over et 12-tråds broderi, der er en særlig finhed over de helt fine sting på sprødt og tyndt hør.

Inges uldprogram sagde ...

Hold da op det bliver en virkelig flot pude. Jeg tager altså hatten af for din tålmodighed med sådan et projekt. Og ja, jeg har været inde i den brodeributik i Århus, selvom jeg ikke broderer ret meget, men det er helt overdådigt, hvad hun kan byde på.