fredag, juni 08, 2012

Nu noget andet end strik

Jeg er trææææææt og har smidt mig på sofaen med lillesøster i strækviklen og computeren på skødet.  DM hopper rundt i stuen med kæphesten Emilie, der kom med hjem efter dagens indianerfest i BH. Manden og jeg har bestilt indisk mad til levering, når DM sover.

Jeg har haft syflip på det seneste, som, bloggen kan bevidne.  Nu er jeg mættet og overvejer at sende maskine til et kærligt eftersyn, den fortjener det. Her er noget af produktionen - jeg glemt at tage billeder af et par grå silkebukser og nogle maaaajet hemmelige sager til en bytterunde.

Mønster: Mini-krea str 74
Stof: kogt uld, en rest liberty (Poppy Rose) til foer og kantebånd og en rest rib til fødderne. Hot or not: Den er fin, der er dog nogle skønhedsfejl.
Jeg overvejer, om der skal applikeres noget på ryggen af draget med foerstoffet.. Jeg vakler lidt, bliver det for "meget" eller vil det give et "pift"?
Ny teknik: Første gang man eksperimentere med at skjule sømme med kantebånd er der ikke ligefrem klogt at starte med en kombination af stræk og faststof.
Hot or Not: Den skal nok blive brugt til efteråret i cykeltrailen.

Lillesøster skal selvfølgelig have en dukke. Så jeg er igang med at lave en efter Tusindfryds bog. Foreløbig er der lavet et hoved og syet kropsdelene.

Idag var dagen for den årlige sommerfest i DM's børnehave. Det var med indianertema. De skulle nok have droppet regndansen, for festen regnede væk.


Opskrift: Kanelkage fundet på DK-kogebogen
Pynt: karamelsnøre og farvet mmf plus smørcreme.
Hot or not: Hmmm alt blev spist. Måske var der for lidt kage?

7 kommentarer:

Lena sagde ...

Ellers også smagte kagen bare godt:-) Skøn dragt - jeg tror godt det kunne blive fint med lidt applikation.

Angelikas quilts and knits sagde ...

Jeg synes også at lidt applikation ville være fin. Dengang min søn var lille, applikerede jeg altid et eller andet, som f.eks. en gyngehest, en smiley eller hans navn.
Kagen var sikkert rigtig lækker :-)
strikkeglade hilsner
Angelika

Inges uldprogram sagde ...

Jamen milde moses, du får da lavet noget, og det ser rigtig godt ud. Jeg er imponeret over at du også er gået i gang med en dukke. Jeg har selv lavet en del dukker, og jeg ved at det ikke er noget man sådan lige laver i en håndevending.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Er der ikke oftest for lidt kage? Eller er det bare sådan i min familie?
Sikke dog en skøn dragt! Jeg hopper også på "mere applikation" holdet ;)

Glæder mig til at se den færdige dukke

GrenDesign sagde ...

Jeg er enig med resten: på med en applikation - synes faktisk næsten ikke det kan blive for meget til små børn....og slet ikke på en ellers rolig blå dragt.

Lin sagde ...

Lidt pift til ryggen vil da vaere en sjov idé, og paa boernetoej kan man jo tillade sig at vaere kreativ :-).
Av, efter saadan en gang regndans med kaephest og det hele kan jeg godt forstaa I traenger til en gang foedderne op paa bordet og take away.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Hej Ulla
Jeg vil da meget gerne have lidt Buzz Lightyear stof til MMs tæppe.

Du kan jo skrive til mig på lykkefanten(ad)hotmail(dot)com

Tusind tak
Karen