søndag, april 29, 2012

Barselssysler

Må jeg præsentere: en ny klassiker i  baby-i-rib-klassen:


Mønster: Bodystocking fra Askeladen str 62/68
Garn: Askeladens silke-uld 33 g
Pinde: 2,75 mm
Hot or not: Praktisk, lun og perfekt til små babyer. Det mønster skal jeg have strikket igen i flere størrelser. Jeg er svoren tilhænger af undertrøjer og bodyer til småbørn i uld-silke og uld.  Lille EC er en kæk str 56, så den er allerede i brug. Mønstret kan købes uden garn til ca 80 kr, halv pris med garn, det er lækkert, hos Askeladen. Det dækker fra str 50 til 104. Garnet minder meget om det udgåede (vræææææææææl) tvinni tussah og om duo silke-merino, dog er det løsere tvundet.


 Den engang ferrarirøde barnevogn mangler et indkøbsnet: Jeg endte med et lalleglad tropisk tema.  Indersiden skulle have været blå, men jeg havde kun 1/3 yard og ikke 1 af det stof UPS.
Yderside
Inderside lommer med hjemmelavede knapper:

Mønster: Lickyty Split Bag af Made by Rae Stof 2 x 1 m i 110 cm bredde plus en rest til kontrast lommer, kan sys af 2x1 yard. Supernem og med udførlig syvejledning.

6 kommentarer:

den gamle krage sagde ...

Lækkert, lækkert, lækkert.
Begge dele.
Tror jeg skal i gang med nogle body'er. Kender en lillebitte præmatur, der nu i en alder af tre mdr. er kommet hjem, str. normal nyfødt.

Lena sagde ...

Dejlige anvendelige sager. Uldbody'er kan man aldrig få for mange af-

Mette G. sagde ...

Rigtig god ide med bodystocking i stedet for "bare" en undertrøje. Dejlig taske. Lige min facon - ville virkelig ønske, at jeg kunne lide at sy, men.......

Louise sagde ...

Hvor er den smuk og lækker. Lige til en lille sveske. Jeg kender kun undertrøjen fra Askeladen. Den strikkede jeg til Andrea.

Inges uldprogram sagde ...

Min første indskydelse er CUTE, og ja tvinni tussah var også rigtig lækker, ligesom tvinni mohair, som jeg virkelig ville ønske kom igen.

Fuglemamma sagde ...

Sånne babytrøyer er så søte at det rykker i eggstokkene bare av å se på dem;-) Jeg trodde jeg hadde vært her inne og kommentert den tidligere, men det hadde jeg visst ikke. I alle fall, nydelig strikk, nydelig farge og veldig fin veske!