tirsdag, februar 07, 2012

Patent

En lille cardigan til de kolde vinterdage på kontoret og snart herhjemme på barsel.  Eller det, der til en strikkecafé startede med "Jeg leder efter sådan en cardigan i diskret farve, der kan bruges på kontoret." iflg Fru Kvist. En tur Odense-Århus-København-Odense gav masser af strikketid og den fynske dybfryser incitament til at få strikket den færdig.



Mønster: Patent, Hanne Falkenberg
Pinde: 2,75 mm
Garn: 6 1/2 nøgler shetlandsuld nr 2 i Fuchsia - en hidsig, farvestrålende pink.
Hot or not: HOT! Gennemført Falkenberg design. Alt er gennemtænkt til mindste detaljer og der er som sædvanlig ingen fejl i opskriften. Det burde være dansk standard for, hvordan strikkeopskrifter  formuleres. Patentstrikning er langsommeligt og koncentrationskrævende, men det færdige resultat er helt klart anstrengelserne værd. Den ligner en vaske ægte klassiker. Den mangler dog lige en eller anden form for lukkemekanisme.



14 kommentarer:

Birgitte sagde ...

Skøn farve! Dejligt at sådan et langvarigt arbejde giver et tilfredsstillende resultat :)

Strikkeheksen sagde ...

Hvor er den blevet flot i den meget smukke og indiskrete farve - den må kunne peppe ethvert kontor op :-)

Og du vil kunne bruge den mange år fremover - så gør det ikke noget, den har taget sin tid :-)

Fuglemamma sagde ...

Wow! Den var jammen flott, og jeg bøyer meg i støvet for tålmodigheten din. Patent orker jeg bare ikke strikke, og i alle fall ikke i voksen størrelse. Selv om resultatet er så fint som dette.

Kludemutter sagde ...

Den er super dejlig den patent.
Skøn farve du har valgt til den.

Yt

Mette G. sagde ...

Sådan! Godt gået. Den ser lækker ud!

Susses spindehjørne sagde ...

Dejligt stykke strik og farven er præcis den "diskrete" pink jeg foretrækker til en stille dag på kontoret. Glad og energi-givende

Lin sagde ...

Den farve er da en rigtig kontorpepper hihi. Laekker model. Tror du vi kan faa billede med indhold???

Merete sagde ...

Hvor er din Patent dog blevet flot. Jeg må vist snart til at komme videre med min ...

Lone sagde ...

Hvor er den flot! Og så gør det jo ikke mindre imponerende at det er i patent :-) Tror også godt at jeg kunne bruge sådan en, men så skal jeg vist også bruge en stor omgang tålmodighed oven i den jeg har ;-)

Lena sagde ...

Hvor er den blevet flot. Fantastisk farve! Og den er da lige blevet færdig i rette tid....brrrrr....

christunte sagde ...

Næh, er den færdig? Hvor er du sej, og hvor er den bare flot! Når det er pind 2,75 kan jeg virkelig, virkelig godt forstå, at den har trukket tænder ud.."

Kirsten sagde ...

Super flot, og du er heldig, at det er en kontorfarve :-) fra den diskret klædte konsulent

GrenDesign sagde ...

Stort tillykke med den! Og at du var udholdende nok til at få den færdig - den er feeeeeed!

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Den ser lækker og lun og vinteragtig og smuk ud! Puds du bare glorien skinnende, for det har du fortjent. Pantentstrik er jo ikke ligefrem verdens hurtigste, men det ser tilgengæld så smukt ud.