mandag, december 26, 2011

Glædelig Jul

Inden jeg fik overvundet jetlag, det tog det meste af en uge i vintermørket, var jeg blevet overhalet indenom af Julen. Note til mig selv: forelæsning kl 8 om morgenen 12 timer efter hjemkomst er IKKE smart. Stille og rolig jul uden det store gaveorgie fraregnet frk DM, der snart kan åbne et mindre biblioteksudlån med engelsksprogede børnebøger.

Her er dømt ferie til efter Nytår. DM blev hos bedsteforældrene i dag, så manden og jeg har for første gang i næsten 4 år  24 timer helt for os selv. I eftermiddags blev der ryddet ud og op i kælderen med hård hånd. I morgen står vi på kanten af "Småt brændbart". Vores bibliotek/syværelse skal være børneværelse og jeg må nøjes med 6 m2 kælderværelse delt med gæstefutonen til hobbygrej. Har du gode forslag til indretning af minimalt syværelse, så giv endelig gode råd!

Nu er der dømt julefilm og strikketøj. Til juleferien skal man have et automatstrikketøj. Nedenfor min version af Design.Club.dk's Bølger, et barnevognstæppe.

Baggrundsfarven er duo merino og silke/merino hold dobbelt. Mønsterfarverne er assorterede rester i duo, tvinni, nikoklaj, fra diverse projekt. Den skarpsindige læser kan bl.a. spotte ænder, rosa, Viggo og div amimonomodeller.

9 kommentarer:

GrenDesign sagde ...

God og fredelig jul er rigtigt godt. Glædelig jul!
6 m2 til gæste/syrum kan sagtens lade sig gøre. Det er samme størrelse som mit køkken og min datters værelse....
IKEA er stedet, når der skal findes løsninger til små rum.

Louise sagde ...

Glædelig jul. Lille krearum er bedre end ingen krearum. Tillykke med baby.

christunte sagde ...

Nej, for et fint lille tæppe!
Rigtig glædelig fortsat jul. Håber, I lige får pustet ud, inden det kære barn dumper ind ad døren igen!

Kirsten sagde ...

Glædelig jul!
Hav en god voksendag, og god fornøjelse med indretningen. Et eller andet kreativt, i højden og måske noget sammenklappeligt?

Susses spindehjørne sagde ...

Ønsker nogle dejlige fredelige dage til dig og held med indretningen af dit "helle".

Jette sagde ...

Glædelig jul til dig også. Og smukt tæppe du har gang i, og dejligt at få brugt lidt af resterne. Håber dit nye rum bliver godt. Måske ses vi på kulturmaskinen engang i det nye år..

Lena sagde ...

Glædelig jul.
Ak, ja, jeg/vi er også blevet forvist fra syværelset/kontoret....
Jeg kan anbefale sådan en væg-til-væg'trækøkkenbordplade', der hviler på en skinne på væggen, evt. i vinkel hvis muligt (jo mere bordplads, jo bedre) og så masser af hylder over bordet til grej. Så kan pladsen under bordet udnyttes til flytbare kasser med stof/garn/diverse eller til sovende gæster.
Tæppet bliver superfint.

Minna sagde ...

Det er virkelig fint:)

Merete sagde ...

Glædelig jul. God udnyttelse af restegarnet, det giver en vældig fin virkning.