søndag, november 20, 2011

Ugletæppe

De fleste gættede rigtig, der ventes en ny baby på matriklen allersidst i marts, alt går pt efter planen. Jeg er igang med forberedelserne til 14 dages USA arbejdstur. Læs: panik inden jeg er stavnsbundet til bebs pga flyveforbud og madproduktion det næste halvandet års tid.

Sådan et lille væsen skal jo have nogle tekstiler og uldne sager foruden en julestrømpe. Vi lægger ud med et barnevognstæppe med applikerede ugler fra Speich Design.

Bagsidestoffet er tyrkis.

Mønster: Barnevognstæppe med ugler 
Stof: Det, der var i stofpakken med mønster + matchende baggrundsstof
Hot or not: Hot og superhurtigt. Det kan sys på en dag, hvis man har huset for sig selv.



DM skal selvfølgelig heller ikke snydes, selv om interessen for mors hjemmestrik er uforudsigelig. Veste er geniale til om vinteren.
Mønster: Tunika med dansering, Noda
Garn: Tjúky i lullaby ca 25 g og hvid ca 120 g (meget unøjagtigt)
Pinde: 5; 5,5 og 6 mm
Modifikationer: Strikket 3 cm længere
Hot or not: Hot og rimelig hurtigt strik. Det kan dog anbefales at vaske garnet inden brug for at fjerne spindeolie. Jeg kan ikke se charmen i at strikke med garn fedtet ind i spindeolie, så enten vask det før eller betal for rentvasket garn.

Idag er det søndag, vi skal på eventyr. Jeg har fundet et julemarked, der tegner godt og akrylnissefrit.

17 kommentarer:

Eva sagde ...

Sikke et fint tæppe. Og også en fin vest til storesøster:)

Tillykke.

schjerning sagde ...

Stort tillykke. Det er et rigtig sødt tæppe - man kan kun smile når man ser de ugler :-)
Vest er også rigtig fin og ser dejlig varm ud.

Fru Schwartz sagde ...

åh hvor fantastisk! Kæmpe stort tillykke herfra

lykkefanten sagde ...

Tillykke, tillykke!!! Gode og dejlige nyheder ;)
Det er et rigtig sødt tæppe, har beundret det ovre i Speich, men har nok af syprojekter for tiden.

Jeg er for øvrigt med på en kalender mere til LB til næste år... det lader jo også til at MMs ikke bliver færdig førend i det nye år.

Louise sagde ...

Stort tillykke med de dejlige nyheder.
Og smukt smukt tæppe. Virkeligt smukt

Laura sagde ...

Hvor er tæppet bare fint altså :)

Angelikas quilts and knits sagde ...

Stort TILLYKKE :-) Taeppet er superflot og vesten ogsaa. Skoent at der kommer en lille én som det foerste lange stykke tid kan pakkes ind i hjemmestrik uden at det foerst skal diskuteres ;-))

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Det er "herrenice", det tæppe (og så er det patchwork ;o) ).

Ak...den vest strikkede jeg også til Sofie i sommers. Prøvede den på hende, da den var færdig, hvorefter hun gloede på den i spejlet og meddelte, at den gad hun altså ikke gå med, for der var drenge på !!

Birgitte sagde ...

Sikke et fint tæppe! Og tillykke med den kommende lille julestrømpeejer! :)
Akrylnissefrit - det ord vil jeg meget gerne optage i mit eget ordforråd, hehe.

Jette sagde ...

Hvor er den blevet fin DM's Noda Tunika, håber damen vil bruge den.
Og Ugletæppet er bare vildt sødt, så er det bare at vente til marts.

GrenDesign sagde ...

Skønt tæppe i fede farver!! Vesten er også skøn.....håber hun vil gå med den - her i huset er ikke længere børn, der vil gå med strik.....suk....
Er i øvrigt helt enig: jeg strikker absolut ikke med spindeolie-garn, men heldigvis er det ret nemt at vaske det.
:-) Britt

christunte sagde ...

Næh, men tillykke! Dejlig nyhed - og rigtig god forklaring på at du stod med kit til strikket babytæppe der på Fanø.......
Håber, den vordende storesøster bliver glad for den nye titel!

Lena sagde ...

Skønt ugletæppe. Synes frk. DM også at det var en fin vest?
God tur til det store udland.

Strikkeheksen sagde ...

Tillykke, tillykke og jeg skal love for, den lille bebs får et fint tæppe - superskønne farver :-)

Og den lille Dansering er bare altid et hit :-)

Mette G. sagde ...

Dejligt tæppe i skønne farver. Og fin lille vest - håber, at den vil blive brugt flittigt ;-)

Fuglemamma sagde ...

Jeg har visst ikke gratulert i dette innlegget, men en god ting kan jo ikke sies for ofte. GRATULERER med spennende utgivelsesplaner. Flotte ugler og fine dansere.

Jenny sagde ...

Hvor er du bare god!

Jeg er især vild med ugletæppet! Gid jeg kunne sådan noget!

Jeg må nøjes med håndarbejde uden maskiner :)

God søndag!

Kh. Jenny