lørdag, oktober 08, 2011

Patent III

Eller en Hanne Falkenberg Bolero, som det mest ligner for tiden :-) Patentstrik er ren zen. Godt man er begyndt til Yoga med fokus på udholdenhed og indre ro.

Jeg er nået til frihåndquiltedelen på en uglequilt, så BSR-dimensen og jeg skal bonde i weekenden og forhåbentlig er den snart færdig og der kan præsenteres billeder.

Fanø: Herlig vejr, smuk natur, god mad og underholdende selskab med en flok købehavnere og en anden fynbo. Jeg vandt ikke hovedgevinsten i workshoplotteriet. Det gjorde to af spindeveninder helt sikkert med deres farveworkshop, den ville jeg gerne have været på. Mit kursus var i dæmpede farver med en underviser, der ikke dur til hold med 25 deltagere og indtil flere gange sagde. "Så har jeg også lavet den her, men den var der ikke plads til i kufferten" grrrrr.
Indkøbene var beskedne. Annette D's Hattedamer og et isblomstbolero fra Kastaniestrik samt garn til et hemmeligt projekt. Der mangler lidt nogle af de ting, hvor man straks bare må erhverve garn og strikke.

Efteråret sniger sig ind og DM mangler strik i vintergarderoben. Lige nu strikkes der på en færøsk vest med dansering fra Noda. Perfekt automatstrikketøj.

6 kommentarer:

lykkefanten sagde ...

Zenstrikning kan være dejligt, og din patent ser smuk ud, selv i boleroform.
Ærgeligt med de kurser, men godt at resten af Fanøoplevelsen var dejlig.

Fuglemamma sagde ...

Jeg synes ofte at zenstrikking er den aller beste. Tenke gjør man jo allikevel så mye av på jobb;-)

Lone sagde ...

Jeg er sikker på at dit zenstrik nok skal bringe dig meget glæder både før og efter afslutning :-) Og så blev jeg da lige lokket lidt i uføre af dit indslag da jeg liiiiige skulle se om der vor noget godt på Nodas hjemmeside...hmmmmm Så er det bare tid der mangler ;-)

Strikkeheksen sagde ...

Hvad skal du dog med yoga, når du har Patent ;-)

Har du ikke været stille omkring at skulle til Fanø? - ærgerligt at workshoppen ikke levede op til forventningerne - næste gang må jeg deltage i workshops, så jeg ikke shopper så meget garn ;-)

Inges uldprogram sagde ...

Åe den Patent - den er så skøn at strikke. Det var virkelig en trøje jeg nød fra begyndelsen til slut, og jeg synes det er et perfekt design, Hanne Falkenberg der har lavet.

Merete sagde ...

Din Patent bliver rigtig fin. Jeg er nået til samme sted som dig og må vist snart få gjort lidt mere ved den. Men opsamlingsdelen huer mig ikke rigtig :-)