lørdag, september 17, 2011

Allo Allo

Hjemvendt fra 5 dage i De franske alper. Lige nu føler jeg mig mest som en gås bestemt for foie gras, "tvangsfodret" med videnskaber, sociale kontakter og meget, meget træt. Det har været behageligt langt væk fra valgkampen og som prikken over i'et blev det meste af valgaftenen tilbragt i 10 km højde uden internetadgang. Fruen her overvejer stadig, hvad hun mener om sagerne. På den positive liste: Sander og Sahl-Madsen ser ud til at være sparket ud i kulden. Er vi heldige begynder ligestillingen endelig at nærmer sig nutiden, når 3 mdrs forældreorlov bliver øremærket til FAR. Forhåbentlig giver det igen street credit at være gift med en ikke-EU borger. Men som ham foran mig i SAS flyet fra Genève bemærkede, "Nu skal vi vist til at spare op, for de næste par år bliver godt nok dyre"...

Undervisningen er igang og det er ansøgningssæson. Resultatet er, at håndarbejde er nedprioriteret og jeg ikke får strikket mere end et par pinde i ny og næ. Mit primære håndarbejde er et broderi fra Fru Zippe. Det færdige resultat ses her, dog er min version i 10 tr/cm og ikke 12 tr/cm. Færdige mål bliver 35x35 cm.

Men næste weekend er der dømt strikkeri på Fanø.



8 kommentarer:

christunte sagde ...

Nøj, et flot billede! Jeg er meget imponeret over at du får broderet.
Det kan være, vi ses på Fanø? (blandt de flere tusind andre hjemmestrikkede nogen....)

Eva sagde ...

Flot broderi.

Jeg håber, at vi kan se frem til et mere menneskeligt samfund. Og vi skal da helt sikkert yde mere i de kommende år, hvis vi vil have et godt og trygt samfund, - vi har alt for længe levet over evne. Man kan vel sammenligne det med en privat økonomi, der er overophedet (som så mange er blevet gennem de sidste år).
Men vi kan hjælpes ad!

Angelikas quilts and knits sagde ...

Fru Zippes broderier er noget af det flotteste der findes paa markedet ! Det er saa genialt at give et blomsterbroderi et moderne spark ved at blande det med striber. Jeg glaeder mig til at foelge med i dit projekt og er samtidig lidt bange for at du smitter mig med korstingsvirusset, for hvordan i alverden skal jeg dog faa tid til det ;-))

Kirsten sagde ...

Smukt broderi - der er bare så mange muligheder i det felt. Mht. Politikken håber jeg det bedste, og der er ingen tvivl om, at der skal prioriteres de næste par år, diskussionen var vist alene fordelingspolitisk. Det emne egner sig vist bedre til et andet medie. Håber vi snart ses.

GrenDesign sagde ...

Meget smukt broderi! Minder mig om de Kortzau broderier jeg har liggende i bunken et sted (mine er dog uden de trendy striber).
vi ses snart - det bliver fedt!

Inges uldprogram sagde ...

Den bliver virkelig flot den pude. Men hold da op der er da lang vej endnu, men jeg ved jo at du er vedholdende.
Rigtig god week end på Fanø. Jeg skal ikke med denne gang.

lykkefanten sagde ...

Broderiet tager da godt nok hurtigt form!

Du må have en vidunderlig weekend på Fanø!

Fuglemamma sagde ...

Så vakkert broderi, og jeg sier som Angelika at det er jammen smart å modernisere slike klassiske blomstermønster på den måten. Gleder meg til å se det ferdige resultatet. Kos dere på Fanø!