fredag, august 26, 2011

CamomUlla

Hverdagen er igang, et nyt undervisningsår truer og deadlines suser forbi. Heldigvis starter strikkecaféen snart igen. Inden man får blogget er der gået 14 dage og mange dagen uden strikkepindene bliver motioneret. CamomUlla er færdig, men uden kvaster. Kvaster ender både i kaffekoppen, syrebadet og morgenmaden.


Mønster: Hedebindesjal fra Herning modificeret af Helga Isager. Oprindelig blonde er erstattet med en symmetrisk blonde nemlig Dew Drop Edging fra Heirloom Knitting, hvor det inderste hulmønster er udeladt.

Garn: Isager alpaca 1 92 g i bordeaux og ca 100 g JC Renie, Supersoft Cashmere i Poseidon.
Mindst et af de to garner indeholder sindssyge mængder overskudsfarve. Ud fra det blålilla vaskevand, så er  supersoften synderen. En god slat eddike stoppede affarvningen. Næste regnbyge vil vise om, det er en permanent løsning. Note til mig selv: Vask supersoft inden flerfarvestrik.

Hot or Not: Ganske fint og en god størrelse til vinterfrakken. Men mit cashmere tørklæde er nu en hel del mere "supersoft", så yndlingstørklædet bliver det ikke.

9 kommentarer:

Strikkeheksen sagde ...

Jamen selvom de er upraktiske er de flotte ;-)

Smuk, smuk Camomulla (det er ligesom ikke helt så mundret, eller hva? ;.)) - meget flot farve og sikkert meget anvendelig uden kvaster :-)

christunte sagde ...

Det er da for flot! Godt improviseret!
Mon ikke det meste af overskudsfarven allerede er væk?

Susses spindehjørne sagde ...

Smukt, smukt, smukt og en fantastisk farve.

Jette sagde ...

Skøn farve til din Camomulla, kan godt lide den symmetriske kant, det skal jeg da lige overveje, vil nemlig være den sidste i blogland der laver denne model..:o)
Og ih, hvor jeg også glæder mig til en ny omgang strikkecafe.
Tiden flyver bare afsted, det har du ret i, håber det varer lidt endnu inden vi skal tage de varme sjaler på.

Angelikas quilts and knits sagde ...

Flot udgave :-) Moenstret ligger parat her hos mig, men gejsten ahr endnu ikke vaeret der.

GrenDesign sagde ...

Kender det godt - her går der snildt uger imellem der strikkes masker....så'n er det bare...
Fed farve! Synes bestemt du skal genoverveje med det kvasterne! Jeg synes faktisk at kvasterne giver spidserne lidt mere tyngde, så der faktisk er bedre styr på sagerne med kvaster!

lykkefanten sagde ...

Nu er der vel næppe noget, der er blødere end cashmere ;)
Men dit CamomUlla er altså stadig super smukt. Dejlig farve!

Marie sagde ...

lekkert!!

Inges uldprogram sagde ...

ynglingstørklæde eller ej, så er det en super flot farve, og jeg vil gætte på at den passer perfekt til dig.