mandag, juli 04, 2011

Strikkeforsker - Nu med strik

Det er vist første gang i lang tid, der kan præsenteres strikkeprojekter her på kanalen. Jeps jeg har fået strikket. Manden spillede brædtspil med gutterne lørdag aften, så jeg fortrak til soveværelset med Love Actually og strikketøjet. Patent forstår at lægge patent på strikketiden. Ærmerne er færdige og der er samlet op til kraven. Der er mange timers underholdning endnu.


Næste projekt er en af de hurtige. Et forstykke tager en god lang spillefilmstid. Tanternes lille ugle vest i brun havblik. Det er en barselsgave til lille E i  NJ.  Storesøster fik en uglebluse, i en farve de færreste vil proppe  lillebror i. Så han må hellere få en vest. Der er 4 år mellem de to projekter. Det er tydeligt jeg forandret mig siden og er indehaver af et stk aktiv 3 årig. Lækker uldbluse i sarte farve og uld-silkeblanding er erstattet af vaskemaskinevenlig bomuld og praktiske farver.


DM mener hun også skal have en uglevest. Måske jeg kan forhandel med en fødselsdagskjole eller jeg skulle blæse ugleblusen op i str 4 år?

3 kommentarer:

lykkefanten sagde ...

Sikke en skøn farve din patent har! Den bliver da ultra lækker!

Kan piger ikke også gå med veste? Når nu den bestemte unge dame gerne vil have en ;)

Jette sagde ...

Det var dejligt at se lidt strik igen, og du har ret i at det er nemmere med bomuldsstrik til de travle småbørnsfamilier, hvor man ikke lige har tiden til at vaske sarte ting for sig selv.
Det ville da være sødt med en vest til DM, og så kan hun jo selv bestemme farven også...:o) Spændt på at se hvad det bliver.

FrøkenTina sagde ...

Den er fin - uglevesten - uglerne fremstår næsten bedre i den brune farve.

Jeg bliver også mere og mere fokuseret på vaskbarheden af det garn jeg anvender. Ellers bruger det mere tid i vasketøjskurven end på barnet.

Kjolen i libertystof jeg har syet er spenceren - variation over bukser med lapper. Har selv sat lommerne på og så har jeg bare kantet med kantebånd - desuden har jeg lukket den omvendt - forstærkningerne har jeg sat på vrangen, så stropperne er fine fra begge sider. En anden gang ville jeg nok lave et bærestykke i stedet, så er den også fin inde i ryggen..