torsdag, juli 14, 2011

Juli Sysler

Juli byder på arbejde og ferien kommer senere. Manden opspare bonuspoint, så han kan få 3 ugers ferie i skoleferien, når DM engang starter i skole og jeg udnytter 2 ugers råderet over et forskningsinstrument. DM hygger sig i sommerbørnehaven med supernormering. Jeg har afspadseret de sidste weekenders og afteners klatarbejde idag og tilbragt en hyggelig dag i smilets by. Det var en fornøjelse at lokke Kirsten i fordærv i den århusianske garn, broderi og glaspusterverden. Til trods for besøg i FIRE garnbutikker, så kom vi hjem med meget lidt garn. Jeg fik købt 100 g vinrød alpaca 1 til et formentlig stærkt modificeret version af blogbaskeren Camomille og ellers holdt vi os til broderigarn. De kulinariske billeder lader jeg min medsammensvorne om.

Pelse Asboes skønne Broderi Moderne havde officielt sommerlukket, men hvis døren var åben måtte man gerne kigge ind. Det var ikke bare os, der var kommet langvejs fra med butikken som hovedmål. Det var et sjovt besøg med finurlige broderi fra "stregkoder", der kan læses af  mobiltelefoner med hemmelige budskaber til binære koder og fraktaler samt en hel masse andet. Kommer du en tur til Århus, så kig forbi.

En kavalkade over juli


Til venstre en barselsgave venner i USA:
Mønster: Tanternes uglevest til lille E i New Jersey:
Garn: 100 g havblik, der var ikke nok til ribkanter i ærmet, så der er hæklet fastmasker.
Pinde: 3 mm
Hot or not: Den er fin og ligner en klassiker til drenge.

Med lilla starten til DMs Viggo(line) i Rasmillas yndlingsgarn, der mangler det sidste på andet ærmestykke. Et par bukser med blade og mariehøns til DMs sommergarderobe og til sidst en farvecirkel i Tanternes Havblik. Jeg tænker stadig over hæklemønster.

4 kommentarer:

Jette sagde ...

Dejligt med sådan en tur til Århus, det vil jeg også en gang til. Og meget fin vest, flot med de forskellige knapper. Uh, lækre farver til dit hækleprojekt, er ikke kommet igang endnu med mit.

Angelikas quilts and knits sagde ...

Jeg overvejer en tur til Aarhus naar jeg har ferie, og Broderi Moderne kommer paa listen. Jeg er bl.a. vild med puden med computertastaturet og vil gerne se den irl.
Camomille kommer ogsaa paa pindene inden laenge. Bogen er bestilt :-)

Uglevesten er sej :-)

lykkefanten sagde ...

Lyder som en dejlig tur til Århus. Vi skal på visit deroppe om et par uger, og jeg skal helt sikkert have trukket ruten omkring en garnbutik eller to...
Broderi Moderne må i hvert fald også på listen!
Sej uglevest!

Lena sagde ...

Fine bukser, fine ugler og Viggoline skal nok blive et hit. Det var Andreas' - han er dog vokset så meget på det seneste at jeg tvivler på den passer længere - godt der er en arvtager!
Håber vejret bliver bedre når du skal holde ferie!