mandag, juli 25, 2011

En Viggo(line) til DM

Ahhh traditionelt dansk sommervejr, der indbyder til arbejde og indendørs sysler. Jeg strikker lidt, syr lidt og brodere endnu mere samt søger forgæves efter lidt strikkemojo. Jeg har dog fundet en alternativ kant til mit Camomille. Livet er for kort til fhulmønstre uden diagram. Patent må da blive færdig en dag, hvis man strikker lidt på den hver dag, ikke? Jeg mangler bare det her "WOW - den må jeg strikke" oplevelse. Måske jeg bare skulle vælte garnlageret ud på stuegulvet og indsnuse duftene?


Garn: Rasmilla yndlingsgarn ialt ca 85 g  Mørk Lilla, ca 80 g Syren og ca. 15 g græshoppe. Farvene er valgt af Fr Marsvin og det har hun gjort godt.
Mønster: Viggo fra Rasmilla str 4/5 år. Den er kun lidt for stor til en 3 1/2 årig
Pinde: DyakCraft Darn Pretty Interchangeables US4 og 5. Glatte pinde med perfekt kabel, min absolutte yndlingspinde for tiden.
Knapper: 4 stk fimofrøer fra Jane Hamilton (DM valgte) købt hos Fandango.
Hot or Not: HOT DM har accepteret den, "Den er fin" og anderkender især den store halsåbning. Det er et hurtigst strikketøj, der ikke kræver megen koncentration. Smart når man f.eks. er på sejltur eller safari på DM's kammer. Sanne- det her er en klassiker.

9 kommentarer:

Liberta alias Pia sagde ...

Det er nogle superfine farver du har valgt til din Viggo. Den er blevet rigtig flot.

Stine fortæller... sagde ...

Sikke en fin trøje - flotte farver. Jeg har også strikket en viggo og er bestemt opsat på at strikke flere :-)
Strikke-lyst og inspiration kommer mange steder fra. Min kommer i øjeblikket fra Island, hvor jeg så mange smukke håndarbejder.

Jette sagde ...

Sørme en smuk Viggoline, lige mine farver. Du må vælte det garn ud i en stor bunke, så er jeg sikker på du får gode ideer...:o)
Og vejret er jo ikke til andet en sysler indenfor. Er blevet træt af det, så smutter en tur til Mallorca imorgen tidlig, der er nok for varmt til at strikke...:o)

Lena sagde ...

Den er superfin - så fine farver sammen. Strikkemojo'et er også lidt væk her, så jeg syr (!) og strikker et tæppe af alle mine rester når vi er på tur og jeg sidder på bagsædet. Traditionelt dansk sommervejr? - jeg synes godt nok det er mange år siden det har været så elendigt i vores ferie. Nu investerer vi i telt og så tror jeg vi planlægger at trille sydpå næste år....

lykkefanten sagde ...

Skøn Viggoline i nogle dejlige farver.
Hvis jeg løber tør for strikkeideer (as if!) er det en sikker terapi at gennemgå lageret og have alle nøgler og fed ude og gramse på... det plejer at give godt med gang i strikkelysten. Men ellers lyder det da heller ikke helt slemt med noget godt broderi og noget syning ;)

Inges uldprogram sagde ...

Ja det må da blive en klassiker. Og sikke nogle luksus pinde du linker til - mums altså.

Merete sagde ...

En fin Viggo, du har strikket. Jeg skal også snart til kanten på Camomille og glæder mig ikke. Kan du mon anbefale en nem retstrikket kant med diagram til?

Ulla sagde ...

Takker. Æren for farvevalget tilfalder fru marsvin.

@Merete: Jeg har bladret i Heirloom Knitting af Sharon Miller. Det ender med enten en "fern" eller dew drop delvis modificeret idet jeg nok fjerne hulmønstret, som er meget åbent inderst. Dur ikke til så tykt garn på pind 3.

Barbara Walker (vist vol II) har en del borter dog uden diagram, men med billeder af mønstret.

christunte sagde ...

Den er rigtig fin! Dejligt, at modtageren også er glad!