fredag, juni 24, 2011

Birthday Dress

Fredag aften, flad, færdig og forvirret -nøj hvor trænger jeg til ferie.

Strikkemojo'et er på lavpunktet, frk Patent får lidt opmærksomhed en gang imellem. Symaskinen får mere opmærksomhed. Jeg har kastet mig ud i et ambitiøst  syprojekt og har villet lære symaskinen nærmere at kende. En sommerkjole til DM i anledning af diverse fødselsdage og familiefester i den nærmeste fremtid.  Så overhører vi lige bemærkningen "Jeg vil have min fastelavnskjole på til bedstes fødselsdag"... Lad mig sige det med det samme, det er ikke en man lige klipper og syr på en aften.

Forfra:

Mønster: Oliver + S, Birthday Dress:
Stof: 1,3 m Liberty Felicity + rest silke til bånd
Hot or not: HOT - der er så mange fine finesser og detaljer i det mønster. Oliver + S kan helt klart anbefales, man skal dog liiige være bekend med amerikanske mål og sybetegnelser. Det er helt klart det sværeste, jeg til dato har syet. Der er er fine belægninger på bærestykket og nederst. Syvejledningen er super og har mange gode fif. Devisen har helt klart været at symaskine skulle klare så meget så muligt eller sagt på anden måde, lær nogle af alle de  9 trykfødder og 250+ sømme at kende.

Frk Bernina har være leveringsdygtig i præcise sømme, usynlig oplægning, knaphuller og knapisyning
Har jeg skrevet, at jeg knuselsker min symaskine?

10 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Ej, så fin! Så håber jeg bare, at den meget bestemte dame har glemt sin første beslutning ;-)

Susses spindehjørne sagde ...

Piget og yndig kjole, den kan da kun vække glæde. Det er nogle rigtig smukke detaljer, der lige præcis øger glæden ved at sy de fine ting selv. Håber da ferien er indenfor rækkevidde.

Eva sagde ...

Hvor er den sød! Skønt at have en god maskine. Det giver lyst til at sy:)

FrøkenTina sagde ...

Fin kjole og sødt stof... Lyder som en god symaskine. Må vist lige Google de mønstre...

FrøkenTina sagde ...

Fin kjole og sødt stof... Lyder som en god symaskine. Må vist lige Google de mønstre...

Fuglemamma sagde ...

Wow! Jeg bøyer meg i støvet for den sy-innsatsen. Også håper jeg du får en god og avslappende ferie med full lading av batteriene!

Strikkeheksen sagde ...

Den er simpelthen nuttet - og jeg må sige jeg beundrer din forskningsmæssige tilgang til symaskinen - jeg er aldrig nået til andet end at bruge lynlåstrykfoden en gang imellem ;-)

Lena sagde ...

Måske får du ikke strikket så meget, men du har da til gengæld fået syet en rigtig fin kjole:-) Jeg håber ferien venter lige om hjørnet - du lyder som om du trænger til den.

Lin sagde ...

Min symaskine er desvaerre ogsaa kun kendt til husbehov, men sejt at du er gaaet igang. haaber den lille var revideret sit foerstehaaandsindtryk, for den er da bare saaaaaa soed.

lykkefanten sagde ...

Var lige et klik ovre på deres hjemmeside... måtte konkludere at jeg må få mig en pige at sy til på et tidspunkt... eller også kaste mig ud i noget skjorteværk eller en frakke!
DMs kjole er blevet meget sød og flot!