søndag, maj 29, 2011

Småtterier

Efter afslutningen på to store projekter er der kommet gang i et par mindre småprojekter. Imens jeg tænker over, hvad er skal blive den næste udfordring. Quilten blev vel modtaget og er allerede i brug hos modtager. YEAH!
Dagen idag var perfekt til strikkehygge i godt selskab på kvisten og på toppen af bakken. Der blev strikket strømper til mandens fødselsdags gave pr ægteskabskontrakt og hæklet blonder på sommertørklædet. Hjemme bruger jeg mest tid ved symaskinen, strikketøjet fænger ikke for tiden. Sommeren lurer forhåbentlig om hjørnet og DM mangler sommerbukser. Nu er hun heldigvis snart passende ekviperet. Der mangler blot en fin sommerkjole til familiefest i juli. Laaaang tid og adskillige fridag inden da.

Mønster: Onion 20043 alm bukser (tv) og knickers (th)
Stof: chokoladebrun hør/bomuldsblanding fra Stof 200 + en rest babuskastof fra lageret.
Hot or Not: Hot- DM har haft dem til venstre på og dikteret, at de andre skal med på sommerferie.
Modifikationer: lange bukser ingen. Knickers: de er rynket for neden og et smalt bånd er påsat istedet for en løbegangen.

Jeg er på broderinedtrapning, som et hurtigt lille projekt har jeg gang i et af Pelse Asboe's finurlige designs. En lille nålepude med lakridskonfekt fra Fru Zippe:
Status lige godt halvvejs og en kort arbejdsuge med en laaaaaaaaaaaaaaaaang køretur primært som passager venter. Mon ikke der bliver tid til håndarbejde.

6 kommentarer:

Susses spindehjørne sagde ...

Så fine knickers, og Pelse Alsbo er en fælles facination. Holdt lakridskonfekt puden i hånden mindst 5 gange, da jeg var til Uld Festival i Saltum. Købte den ikke, men skal vist lige en tur til Århus kan jeg mærke.

Louise sagde ...

ihhhh hvor er den fin - sådan en vil jeg også ha :-)

Louise sagde ...

Dejlige bukser. Kan godt forstå, de skal med på ferie.
Nålepuden er skøn. Min venter øverst i kurven :)

lykkefanten sagde ...

Det er altid lækkert med velmodtagne projekter (men den quilt var altså også helt vildt flot).

Lækre bukser! Kan godt lide lommerne på den til venstre.

Skøn lakridskonfekt!!!

Jette sagde ...

Flotte bukser til DM, og den der lakrids er bare så flot også som sofapude, har tit kigget på den, men jeg broderer jo ikke..:o(

GrenDesign sagde ...

Fede bukser og helt fantastisk lakridskonfektbroderi!