fredag, maj 13, 2011

The Julekalender

Efter en intens uge som fungerende enlig mor med manden på udlandstur og højtryk på arbejdsfronten, så er det fedt at kunne starte weekenden med et færdigt projekt:


Mønster: Permin pakke med mønster, tråd, nål og stof købt hos en af de hyggeliste og sjove brodeributikker, Broderi Moderne. Pelse Asboe's Juletræstæppe med runer har jeg kigget på mere end en gang. Bagside beige stof med guldtryk fra lageret.
Modifikation: plastikringe erstattet med messing.
Projektperiode: Uge 42, 2010 til idag. Det har været i hi i længere perioder.

Hot or Not: Fæææææææærdiiiiii
DM er yderst interesseret. Jeg har stukket fingeren på broderinåle og er røget i den fælde. Næste projekt er indkøbt. Det har intet at gøre med jul og så alligevel forbinder jeg det med juletraditioner.

Weekendudsigten: Håndarbejde afbrudt af familiehygge og lidt arbejde til en afveksling. DM mangler i alvorlig grad sommerbukser. De første tre par er klippet og symaskinen er sat frem.

13 kommentarer:

christunte sagde ...

Hold da helt ferie, du er hurtig!
Jeg har engang været meget, meget længe om at brodere et lillebitte julekort. Siden har jeg ikke broderet (andet end på strik) og har dyb respekt for dem der gør....
Superflot kaldender!

Jette sagde ...

Nøj, det var da godt nok hurtigt, så er du klar til 1. december..:o) Og det er bare sødt med futtoget, og den har DM glæde af i mange år. Held og lykke med buksesyningen, det bliver sikkert også håndarbejdsvejr i weekenden.
Hi hi, ordbekræftelsen er noget med tog....

Merete sagde ...

Hvor er det dog en sød og hyggelig julekalender. Et imponerende håndarbejde, som I kan nyde synet af i mange år.

Anne sagde ...

Jamen for hunden da, der er jo stadig lang tid til 1. december ;-) Her går det langsomt men stødt frem med gavesækken - mangler i den grad et indlæg om den i min blog...

knus fra Anne - fruand

Lena sagde ...

Tillykke med meget fint veludført arbejde! Hvor er den bare flot! Den skal DM nok blive rigtig glad for.
Og du nåede det da i gooood tid indenfor fristen.
Er spændt på at se hvilke fælde du er røget i.

Fuglemamma sagde ...

Jeg applauderer og bøyer meg i støvet. Den ble virkelig kjempeflott!

Kirsten sagde ...

Det var hurtigt! Flot arbejde.
Juletræstæppet med runer er spændende, jeg har også luret på tæpper (men måske skulle jeg få juletræet og citrusfrugterne færdig først).

Louise sagde ...

Den er virkelig flot :) Jeg synes ogsa, du er hurtig.
Dejligt med syprojektet - god syning.

GrenDesign sagde ...

Tillykke med bedriften!
Det er nemlig rigtigt: broderi er ret vanedannende.
Før denne strikkebølge broderede jeg en del...får sørme helt lyst til at finde det frem igen...der var vist en WIP i bunken....hvor var det nu???

Lin sagde ...

Joesses det er gaaet staerkt. Og flot er det. Hvad er naeste projekt????

Vivian sagde ...

Ååååh er vild med at brodere, har sikkert et eller andet grufuldt kit liggende, jeg burde overveje at starte på. NICE WORK!

Kram og hilsner
Vivian, som er på vej ind i cyberspace igen ;o)
http://missv.bloggin.dk/

Lone sagde ...

Aiiiiiiii hvordan har jeg lige misset at du nu også er færdig..... hvor er den bare flot, og hvor er det da bare totalt snyd ;-) Super ide med messingringene.... tror at jeg måske også snupper den...en gang slut i november... deadlines er til for at blive udnyttet ;-)

Súnadóttir sagde ...

Nøj hvor er den flot! Skulderklap til dig :)

En spænende blog du har. Jeg melder mig som fast læser :)

Mvh Ása / sunadottir.blogspot.com