fredag, april 01, 2011

Fredag -

Sidste afsnit varslede ikke enden på denne blog. Men virkeligheden buldre løs. Lige nu venter jeg på, at nogle på Vestkysten af USA står op og kommenterer på en ansøgning.  -9 timers tidsforskel er lidt træls for den utålmodige. Men efter krimaften på Charlie, så skulle de være klar med kommentarer og jeg trykke "submit" (eller panikke)

Sidste fredag dikterede jeg ego-dag og drog med DSB til Middelfart for at udforske håndarbejdsmessen i et par timer. Inspirationsmæssigt synes jeg ikke, at der var de helt store "Iiiiiiihhhhh" oplevelser, det var mere "Nå den har vi set...".

Tanterne viste fiiine hæklede tæpper, Rasmilla og Bente Rønberg lokkede. En eller anden dag overgiver jeg mig og køber en bunke havblik eller blomsterfrø til et hæklet tæppe, ligesom Rasmilla luksusgarn og dunlin lokker. Men det må vente, Fru Falkenbergs patent har patent på strikketiden de næste mange måneder, når strikkefastheden er 20 m/52 rækker på pind 2½.

Ganske som jeg plejer købte jeg ind til DM projekter. Speich design havde det fineste tæpper med ugler, som kunne bruges til puder til DMs nye seng. Selv fik jeg et lækkert rosa silketørklæde og silkegarn til blonder fra Pure Pope. Det er meget sommeragtigt, så måske blonderne bliver hæklet på til efteråret?
Kort sagt kamikazeindkøb til mine to svage punkter nemlig hækling og applikation.

6 kommentarer:

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

Hyggeligt at hilse på dig i Middelfart - du forsvandt så hurtigt, at jeg ikke fik sagt pænt farvel til dig ;o)

Jette sagde ...

Øh, har du tænkt dig at emigrere???
Du begrænsede dig også på messen, jeg overvejer kraftigt det Havblik til et tæppe, men der er godt nok mange ender der skal hæftes og det er tungt, men sindsygt flot.

hanne sagde ...

og indkøb til dit tredie svage punkt DM :) Håber da ikke at du flytter reden over atlanten ???

strikkeforsker sagde ...

Bare rolig - jeg bliver i Danmark. Det er bare en ansøgning om måletid på avanceret legetøj.

Lena sagde ...

Jeg troede også et øjeblik at du var ved at emigrere:-)
Det lyder som et par gode indkøb!

lykkefanten sagde ...

hø, kamikazeindkøb... den havde jeg ikke hørt før. Håber din ansøgning bliver acceptere... avanceret legetøj lyder spændende ;)