tirsdag, marts 08, 2011

8. marts

Dagen idag er kvindernes internationale kampdag, der desværre mest er endt som en kamp kvinderne imellem end fælles front for bedre vilkår på arbejdsmarkedet i bytte for flere rettigheder til far på hjemmefronten.
Efter meget pres på arbejdsfronten er der efter 1 marts  kommet ro. Jeg har scoret mit livs første ansættelsekontrakt uden tidsbegrænsning efter 13 år som akademisk løsarbejder.

På håndarbejdsfronten er overtransportøren monteret og jeg er igang med at quilte et king size sengetæppe. Første skridt er sy i sømrummet mellem felterne, senere skal der quiltes i de enkelte felter, jeg overvejer stadig om det bare skal være simple rette linjer eller ekkoquiltning.

Tid til at finde Annie Lennox og Aretha Franklins duet frem i dagens anledning

11 kommentarer:

Louise sagde ...

Kvindernes kampdag - hvor to kvindelige ministrer blir til mandelige hmmmmm hvor blir ligestillingen af haha. God kamp

Kirsten sagde ...

Og to ministerskifter med rigtig ærgelige begrundelser, begge to.
Tillykke til strikkeforskeren med den tidsubegrænsede kontrakt, og held og lykke med quilten.

Lena sagde ...

Tillykke med kontrakten - det må alligevel være dejligt selv at bestemme hvornår der skal ske noget andet engang.
God quiltning - er spændt på at se det færdige resultat-

hanne sagde ...

hjertelig tillykke med den faste stilling. Så er den kamp da ovre :)

Birgitte sagde ...

Tillykke med kontrakten :)

Lone sagde ...

Stort tillykke med fastansættelsen!!!

At blive fastansat på universitet, er jo lidt af en bedrift i øjeblikket, så det er godt gået! Jeg bliver også glad og en lille smule imponeret, når der er kvinder der holder gejsten, tager kampen op og vælger den faglighed de brænder for - Det er fedt!
Held og lykke med det :-D

lykkefanten sagde ...

Stort tillykke med kontrakten!!! Det må føles rigtig fedt.

Glæder mig til at se quilten færdig.

Jette sagde ...

Stort tillykke herfra, har tænkt meget på dig, pyha, så skal du ikke tænke på det mange år fremover. Nu kan du selv bestemme, hvis du skulle gå hen og kede dig og har lyst til at finde noget andet. Godt gået.
Og quilten ser spændende ud, glæder mig til at se den.

Fuglemamma sagde ...

Yay! Fast ansettelse!!! Hipp hurra og gratulerer!

Strikkeheksen sagde ...

Ekkoquiltning !! - ja, jeg aner ikke hva´ du snakker om, men det er måske på tide, du hedder quilteforsker i stedet for strikkeforsker ;-) Spændende at se sådan et King Size tæppe :-)

Kæmpe tillykke med din fastansættelse :-)

Inges uldprogram sagde ...

STORT til lykke herfra. Det er fileme godt. Åååe jeg kan tænke mig at der breder sig en veltilpas og fornøjelig atsmofære hos jer.