lørdag, februar 05, 2011

Patent

Er hvad mit job har min tid fra slutningen af januar til 2. marts. Der er møder, konferencer, eksaminer (230 opgaver rettet, 80 tilbage), internater, ansøgningsskrivning og meget andet. Det eneste strik er små huer til Christines Cubaprojekt -

Oveni så er der gået knapt et år siden sidste forsikringsskade. Det er da for godt til at være sandt. Da manden fjernede sne fra taget for et par uger siden opdagede han huller i zink-taget, der vel og mærke var lagt for knap 5 år siden iflg tilstandsrapporten aaagggghhhh.... Fru strikkeforsker øjnede straks en alvorlig reduktion af de næste mange års hobbybudget, konfiskation af censorhonorar og en aflysning af transatlantisk sommerferie, da blikkenslageren gav et prisoverslag.... Det startede ved 30.000 kr -så ved alle godt, hvor regningen ender, når håndværkerne er færdige.

Taglæggeren har absolut dumpet elementær i kemi på folkeskoleniveau:
hint:
Zn(s) + 2H+(aq) -->????

Eller oversat til almindeligt dansk zink + syre giver?

Ejerskifteforsikringen har accepteret den uden større argumentation. Topdanmark er TOP nice!
Ellers havde han også fået 2 timers forelæsning i uorganiskkemi inklusiv demonstrationsforsøg.


Patent er så også navnet på den seneste Hanne Falkenberg model, der på forunderlig vis kom med hjem fra Strikkecafé i torsdag, hvor tanterne underholdt. Patentstrik har jeg endnu ikke prøvet, men med Fru Falkenberg opskrift bliver processen ikke en "pine" ;-)

13 kommentarer:

Britt sagde ...

Puha - sørme godt forsikringen tog den!
HF's nye Patent ser rigtig fin ud - den glæder jeg mig til at se mere til. Patentstrik er ret enkelt - tager bare tid og behøver ikke være en pine - heller ikke MI's Pine :-)

Louise sagde ...

Rigtig godt at høre, ejerskifteforsikringen slog til.
Super dejligt ordspil for kendere :) Rigtig god strikkelyst om nogle opgaver.

christunte sagde ...

Meget heldigt med forsikringen... Det skulle da også bare lige mangle!
Spændende med patent. (Men lad være med at tabe masker - de er ret svære at samle op!) Man ved aldrig, hvad der sniger sig i tasken!

Jette sagde ...

Åh, det var godt at forsikringen betalte, ellers var det en ordentlig en at sluge.
Og den Patent var bare så flot, men det kræver lidt tid at strikke det, men det er jo også dejligt ind imellem. Nåede slet ikke at snakke med dig, der var godt nok gang i den i torsdags. Købte ikke noget, men har jo stadig rabatkuponen, når der er god tid en dag... Der var bare så meget der fristede, så kunne ikke bestemme mig...:o))

Eva sagde ...

Pyh, det var godt med taget og forsikringen.

Det bliver en flot trøje. Spændende at se, hvilken farve, du skal strikke i.

Strikkeheksen sagde ...

Det tegner jo godt for hobbybudgettet - og du lægger så også ud i fin stil med en Hanne Falkenberg - det er en flot trøje/jakke :-)

Personligt har jeg aldrig forstået al den snak om at patent skulle være svært - jeg synes, det er utrolig dejligt og ligetil at strikke - måske skal der bare en positiv indstilling til fra start ;-)

Lena sagde ...

Godt ferien og hobbybudgettet blev reddet, men hvor er det dog træls med skaderne.
hvis du kan komme igennem Abelone tror jeg på ikke på, at en omgang patent vil volde dig mange problemer.
Husk at slappe af med strik med i alt ræset:-)

lykkefanten sagde ...

Øj øj øj, fy for den lede for en opdagelse, men godt at de var kloge nok til at acceptere den uden brok.

Jeg synes, Patent virker som en mere end rimelig belønning for den bunke rettede opgaver ;)

Inges uldprogram sagde ...

Hvor var det godt med forsikringen - pye ha da.
Nå du købte også patent. Den bliver super lækker, tror jeg, og ja HF opskrifter er SÅ gode at strikkeefter.

Lise sagde ...

Pyh, en god forsikring er guld værd! Glæder mig til at se Patent in progress. Tak fordi du lærte mig at en "diskret kontorfarve" kan være hot pink. Tror jeg vil besøge dig på kontoret en dag, vil gerne se hvilke kulører de farveglade går i!

Karin Grøn sagde ...

Fy for søren for en overraskelse.Godt forsikringen dækker God fornøjelse med din nye Falkenberg. Den ser spændende ud

Dorthe sagde ...

øv, øv med det tag - godt forsikringen dækker. Kender kun alt for godt den der følelse, at blodet løber fra hovedet... Godt at lægge ud med patent ;-) Den ser rigtig lækker ud - og patent er ikke svært, bare hyggeligt

hanne sagde ...

en forsikringsskade om året af den kaliber, må da bestemt osse være rigeligt !!! godt at du har noget ligeudstrik til at afreagere på !!