lørdag, februar 26, 2011

Julekalenderbroderi along status februar

Hvordan går der hjemme i stuerne med julebroderierne?
Her er som sædvanlig travlt op til den årlige ansøgningsfrist, midlerne er blevet færre og konkurrence større, det er krisetid i forskningsverdenen. Men  20-30 min med et julebroderi får hjernen til at koble fra inden sengetid. Vintervejret hjælper til med at skabe den rette stemning. Jeg tvivler lidt på, at 25 C og udsigt til stillehavet har samme motivation. DMs adventskalender er nået en milepæl. Jeg er færdig med motiverne på 2 af 4 mønsterark dog minus datoer. Nu mangler der et par togvogne, en halv snes nisser, datoer og assorteret sne.


Andre deltagere:
Lena - julekalender til baby
Lone - snupper to stks
Linda - Oskar skal ikke snydes
Karen - julekalender til M
Anne - velkommen til - brodere en gavesæk
Kirsten - er igang med årets juletræ
Ulla - julekalender til DM

7 kommentarer:

Louise sagde ...

Det bliver rigtig flot! God idé med sådan en broderi-along :)

hanne sagde ...

det kan godt være du er nød til at holde det kørende mens sneen er uden for vinduerne ;)

Jette sagde ...

Det skrider jo helt godt fremad med broderiet, du skal nok nå det inden deadline.
Hvis du har farvekort til Starmore's garner må du godt tage det med på torsdag, vil bestille til den lilla trøje i Aranbogen, men det er svært at bedømme farverne på skærmen.

Lena sagde ...

Den bliver altså så flot. Jeg har fundet kalenderen frem - så det skal nok blive til et opdatering efter weekenden:-)

Håber du får fingre i lidt af forskningsmidlerne:-)

Strikkeheksen sagde ...

Det er lidt svært at mobilisere entusiasme for jul lige nu, men jeg er sikker på, at der bliver glæde i det lille hjem med sådan en fint broderet julekalender :-) Og så er det jo sådan et arbejde, der engang kan gå i arv :-)

lykkefanten sagde ...

Sikke et flot tog!!!
Min kalender... øh... jeg har vist forsømt den en del, men den bliver fundet frem i aften og så skal der fart på igen.

Fuglemamma sagde ...

Så flink du er til å brodere! Det er en kunst jeg ikke har bedrevet siden barneskolen. Heldigvis laget svigermor kalender til Hauk - og siden hun insisterte på at det ikke skulle være mer enn en kalender i familien uavhengig av antall barn trenger jeg ikke lage en egen til Lerke. Dog skulle jeg ha tatt meg på tak og brodert på Lerkes navn øverst på kalenderen ved siden av Hauks...