søndag, januar 23, 2011

Status

Mellemlander lige hjemme på matriklen mellem 2 dages arrangementer med overnatning og retning af eksamensopgaver.Weekenden har dog været meget afslappende.

Fra venstre:
Sæt med A-kjole og gamacher i hhv lilla/lyserød interlock og lilla rib fra Skipper Stoffer. Mønster er Ottobre vist nok vinter 2007. Enkelt og praktisk perfekt til en kravlenissepige.

Abalone har fået et ærme og der er samlet masker op til nr 2. Den har så også snart været igang i et år. Ting tager tid.

DMs Waldorfdukke har fået mere tøj end den hurtig sammeflikkede kjole med mamelukker lillejuleaften:  Hvide velour bukser og lyserød bluse med print samt underbukser i noget petrol jersey med piger i kimono fra Stof og Stil. Altsammen rester fra posen.
Jeg må tilstå, at jeg efter at have syet i stof og stils stof ikke helt forstår begejstringen for firmaet.  Der kan gøres fund, priserne er rimelige  men kvaliteten er som at spille i lotteriet. Deres strækstof er tyndt og farveægteheden er uforudsigelig. Skipper Stoffers interlock er en hel anden kvalitet, kraftigt, lækkert og farveægte. Minder mig om, at jeg nok hellere må kigge forbi Skipper på næste Københavnertur. Hilco er lige så god og lidt mere prisvenligt hos yndlingsstofpusheren. Andre bud på kvalitetsstrækstof modtages med glæde!
Bonuspoint for øko-tex eller andet miljøvenligt. Kender allerede Malika & Rosa...

ETA: Vesten er til DM, det er Tanternes uglevest strikket i hvidt merinogarn, det rødbruge bomuld må vente til det bliver sommer.
Quilten (tak for roserne) er ikke kommet videre. Overvejer seriøst at bruge mit kontor, der er nemlig lige præcis gulvplads nok og fredeligt udenfor arbejdstid...

9 kommentarer:

Lena sagde ...

Fine ting - hvis mine de mindste havde været piger kunne jeg også blive fristet til at lave sådan en dukke. Lækkert sæt til frk. DM. Er den hvide vest i midten også til hende?

Kristine sagde ...

Fin produktion - du har nået meget på en weekend :-)
Mht stof og stils stof, så er jeg rigtig glad for den jersey, som de har som vidst nok hedder: Rib & Stretch jersey. Den er lidt kraftig i det, men findes i et væld af farver, og jeg syntes at farverne holder godt. Har den efterhånden i et utal af farver. Har anvendt flere af de trykte jerseyer, også med success.

Mette G. sagde ...

Uha som jeg er vild med den Abelone. Så skønne farver. Og dukken er simpelthen skøn :-)

Angelikas quilts and knits sagde ...

Sikke en produktivitet :-) Abalone er saa smuk - pyt med at den tager tid. Den vil du jo faa glaede af i aartier :-)

lykkefanten sagde ...

Fine sager! Abelone vokser og vokser (og et år er da ingen tid om den sweater!).
God ide med kontoret til brug af samlingen af quilten! ;)

Tina/Chance-strikkeren sagde ...

En så smuk sweater som Abelone må godt tage lidt tid.

Fine ting du ellers har haft gang i.

Jette sagde ...

Det gør ikke noget du er lang tid om Abalone, for så kan jeg kigge på den igen og igen, den er nemlig bare så flot, var lige ved at købe kittet den anden dag, da jeg kiggede efter garn til den nye aran bog.
Den er altså bare så vildt sød den dukke, og det må være sjovt at lave tøj til den.

Lin sagde ...

Sikke en produktivitet. Din dukke er yndig.

britt sagde ...

Jeg er som de andre imponerede over din produktivitet - skønne, skønne sager du har fået lavet!
:-) Britt