søndag, januar 09, 2011

Maple Leaf Quilt

Weekenden er bl.a. brug på at sy felterne til mit Maple Leaf tæppe sammen. Nu melder der sig bare et problem. Det er 260 cm bredt (TJEK)og 220 cm langt (UPS). Det skal passe til en king size seng, så på en eller anden måde skal længden øges med 30 cm.

Problemer:
1. Jeg har ikke mere af det blå baggrundsstof
2. Jeg har heller ikke mere af det hvide stof
3. Alt stoffet er købt i USA.
Det betyder, at den ikke bare lige kan forlænges med en række mere.

Morale: Køb ALTID 1 m ekstra af hvert stof



Kort sagt, jeg har nu to muligheder:
A: Send stofprøve på blåt stof til svigermor og indkøb2½ m stof mere. Det kommer med til marts

B: Tag en tur til den lokale stofpusher og bliv inspiret


Flere forslag?

Nu jeg er ved at tømme kameraet for billeder var det måske passende at vise billeder af julestrømperne.  Der blev slået op d. 23. december. Strækningen Odense-Lillebælt, der blev tilbagelagt i den forrygende tid af 2 timer (NOT) gav en god start. Så var der en tur til Aalborg og meget mere.
Opskrift: basisstrømpemønster 56 m, str 39½
Pinde: 2,25 mm Golding
Garn: The Knitting Goddess, 80/20 Raspberry Ruffle (80 g pink/20 g chokolade brun ialt 70 g. Fedt garn og det er ikke sidste gang, jeg køber der.
Hot or Not: Hot og farven vække opmærksomhed. De er meget, meget pink.

12 kommentarer:

Louise sagde ...

Hej Ulla - hvor er det ellers smukt.
Hvad med at sy en kant på i en mørkeblå???

Kh Louise

Kirsten sagde ...

Smukt tæppe, god jagt på ekstra stof. Jeg antager at du har regnet en godt bred kant med i de ønskede mål? Kan der evt. kannibaliseres en søjle fra bredden, eller er der ikke andet at gøre end at vente til der kommer ekstra forsyninger af det blå og det hvide stof?
Alternativt en smart tænkt (symmetrisk) tilføjelse i top og bund med andre, matchende baggrundsfarve?
Jeg håber noget lykkes, som virker godt sammen med det store arbejde.

Eva sagde ...

Jeg ville håbe på svigermor.
Hvor bliver det da flot!

Camilla sagde ...

Uh hvor er de fede, lækker farvekombination!

Lena sagde ...

Ups! Jeg afgjort satse på svigermor i første omgang - der er heldigivs kun to måneder til marts. Mon ikke du kan finde et projekt eller to at fordrive tiden med i mellemtiden:-)

Fede strømper - er det rent tilfælde at de er blevet brune på hæl, tå mv. eller har du haft nøgler?

Skal jeg sy en 'I spy' quilt igen kan det være du får en mail...-)

Dorte sagde ...

Smukt tæppe !

Hvad med en eller anden bred bort omkring hele tæppet ? det behøver jo ikke bare være striber - måske bladmønstret i lille format med ensfarvede felter imellem .... eller ensfarvede borter på de lange sider og så et lille bladmønster i hjørnerne ?

lykkefanten sagde ...

Nøj, hvor er det altså smukt! Ærgeligt med stofmangelen! Måske en kant (som Louise også foreslår) af de farver som bladene har?

Pas nu på med besøg hos stofpusheren... i min verden ender de i hvert fald altid galt (=indkøb af andet og mere end planlagt).

Louise sagde ...

Meget smukt tæppe.
Jeg ville helt klart også satse på svigermor. Det ved jeg, jer personligt ville blive mest tilfreds med.

britt sagde ...

Hvor er det smukt!
Jeg ville helt klart afvente nye forsyninger fra US - og så kaste mig over noget andet imens....der er nok "en smule" at underholde sig med :-))))

Jette sagde ...

Det er altså bare smukt det tæppe, ville helt klart vente til svigermor kommer, så har du jo lige tid til at få Abalone færdig imens. Helt vildt fede sokker, skøn farve!!!

Strikkeheksen sagde ...

Ups - men det er ellers blevet utrolig flot. Imponerende :-)

Mon ikke du kan strikke lidt indtil marts? :-)

Inges uldprogram sagde ...

Ej hvor er det flot.
Vent for katten da, vent på svigermor. Du skal nyde det tæppe i mange mange år, og der ligger et stort arbejde bag - så vent.