lørdag, januar 01, 2011

Godt Nytår

Traditionen tro, det er tredje gang, så blev det en meget stille og rolig nytårsaften. Efter julens familietamtam orker vi ikke flere mennesker. Vi hyggede med forret, dessert, australsk boblevand på rødedruer og et par runder sorteper og billedlotteri inden DM sov. Efter sengetid nød forældrene hovedretten og holdt lige en time ind i det nye år.

Det er tid til en lille status.
2010 blev året, hvor jeg for alvor fik gang i mange forskellige håndarbejdsteknikker.

9437 m garn blev til et færdigt produkt.
Symaskinen sluger en stor af håndarbejdstiden. DM ekviperet og patchworktæppe nr 2 er igang
Turen gik til London, Firenze og USA med materialeindkøb til følge
Egostrik blev der ikke meget af en trøje, et dobbeltstrikkehalstørklæde, Hawthorne, Noe's Chemise og nogle strømper. Abalone mangler stadig halvandet ærme og kanter. Den er forsømt til fordel for DMs julekalender.


Lige inden juleaften blev DMs Waldorf dukke færdig. Da den ikke var på sybordet forlangte DM at se den og lillejuleaften brugte vi et par timer på at sy det første sæt tøj. Den blev straks døbt Line:

Mønster & Stof: 13" Little Love Kit fra http://waldorfdolls.co.uk/products.php?cat=6
Indeholder stof, uld, tubestrik, broderitråd og snor til dukken. Det eneste man skal købe er sytråd og dukkenåle. Der er snitmønster på dukken og et par grundmønstre til både drenge og pigedukketøj samt en hel masse forskellige typer hårtyper.

DM blev begavet med en Bitty Baby fra American Doll fra de to fastre. Dukken blev til stor morskab for alle straks opkaldt efter Auntie T. Snitmønstre på dukketø til den er på vej. Nu er der basis for at bruge en masse stofrester.

9 kommentarer:

Eva sagde ...

Du har sandelig været flittig med hænderne.
Godt nytår.

Strikkeheksen sagde ...

Rigtig godt nytår - på en eller anden vis er du røget ud af min blogliste, så godt du lige kom omkring, så jeg kan få dig på igen :-)

I betragtning af både arbejde og en ministr. som DM i huset, synes jeg det er imponerende, hvad du har fået lavet. Skønt at se en hjemmelavet dukke - håber hun bliver glad for den :-)

Louise sagde ...

Rigtig godt nytår.
Jeg har også beundret dit håndarbejde gennem året og glæder mig til at se mere.
Imponerende arbejde med julekalenderen til DM.

Mette G. sagde ...

Skøn, skøn dukke. Julebroderiet minder mig sådan om julesokkerne, som jeg broderede til mine unger.

Lena sagde ...

Godt nytår! Du har godt nok været flittig på håndarbejdsfronten i det forgangne år - det er lækre ting du har fået lavet, både på maskinen og med strikkepindene!
Det er en rigtig sød dukke - jeg håber frk. DM bliver glad for den.

Jette sagde ...

Godt nytår til dig, og nu fik jeg set den fine dukke, den er da godt nok flot. Du har jo også syet meget i 2010, så har du jo sparet lidt på garnet, det er jo rart at have lidt lager. Vi ses vel på torsdag, hvis ikke jeg sner inde igen..:o((

christunte sagde ...

Godt nytår!
Sikke meget du har nået. Rigtig sød dukke!

lykkefanten sagde ...

Rigtig godt nytår!!!

Sød dukke, kan godt forstå, at den blev adopteret med det samme.

Fantastisk så produktiv, du har været - eller nej, er egentlig ikke overrasket. Bare glad for at du viser det frem til fornøjelse og inspiration for os andre.
Kh Karen

Britt sagde ...

Rigtigt godt nytår, Ulla!
Fantastisk sød dukke, du har lavet!