onsdag, december 08, 2010

Decembersyslerier

Det meste af håndarbejdstiden går med DMs julekalender og mit kamikazeprojekt, en julekjole i silke grrrrrrr det er træls at sy i. Den blev overlocket med en vis nervøsitet, et skrift for langt med kniven og anskaffelse af mere silke ville være nødvendig. Til aften blev den færdig og afventer dagslysets dom.

DM er dog en meget bestemt dame, der elsker at katagorisere ting. F.eks. skal skeen til morgenmad matche hendes nattøj. Når der er elefanter på nattøjet, skal der også være elefanter på skeen. Så da de hjemmestrikkede vanter var endt som sovevanter i VS og derfor absolut IKKE kan benyttes til at sove med derhjemme, måtte jeg så igang med par nr 2.

Mønster: Mittens fra Green Mountain Spinnery's Knitting Book. Basismønster på vanter.
Garn: ialt 36 g Green Mountain Spinnery Mountain Mohair i Raspberry og Sky Blue. DM valgte farver
Pinde: 2,5 mm
Hot or Not: De er i hvert fald kategoriseret som barnevognsvanter til hjemmebrug.

Næste nemme projekt er også til DM. En vest med ugler fra Tante Grøn. Jeg har dog gemt det indkøbte havblik til en senere gang og hentet noget lækkert specialspundet 8/2(?) merino fra lageret.
En hyggeeftermiddag med DM, mens manden frøs til en OB-AaB kamp. Ufatteligt hvad man gør, når arbejde giver fribilletter.

8 kommentarer:

Britt sagde ...

Uuuuhh, heldigt at de røg i den rigtige kategori.
Små viljestærke piger er nu ret underholdende...... Høhø

Knittingbird sagde ...

Viljesterke jenter vil vi ha, selv om de kan være litt utfordrende for mor i blant;-) Gleder meg til å se bilde av silkekjolen!

lykkefanten sagde ...

høh, jeg tror nu nok jeg kunne have holdt mig væk selv med fribilletter ;)

Lækre, lune luffer!

Lena sagde ...

Glæder mig til at se silkekjolen - det lyder som en syfordring... Det med tøsernes bestemte meninger bliver bare værrere - og det er i virkeligheden jo så skønt:-)
Dejlige vanter.

Jette sagde ...

Jamen så fik du da brugt lidt af lagergarnet..:o)) Godt hun kan holde dig lidt til pindene. Uh, og den vest havde jeg helt glemt, den er bare så sød.
Var doven i torsdags, orkede ikke de snefyldte veje en gang mere den dag.:o(

Merete sagde ...

Fine små vanter. Jeg skal til at strikke sådan nogle - også til en 1-årig - men ville egentlig strikke skafterne længere, så de ikke så let ryger af, men det vil de små måske finde irriterende?

strikkeforsker sagde ...

Små bestemte damer er jo skønne ;-)
@Merete: Til et mindre barn og mere brugsvanter ville jeg strikke skaftet et 3-5 cm længere og evt sætte elastik omkring håndleddet.

Kirsten sagde ...

Fin interessenthåndtering, at lade hende selv vælge farver. Det forpligter jo. Fine vanter og vi venter spændt på at høre mere om kjolen.