søndag, november 07, 2010

Spindetræf 2010

Pyha den hektiske oktober er overstået og jeg overlevede uden alt for store skrammer. Sidste uge bød på mdt eksamen, 2x møde i Kbh, eksperimenter, specialeforsvar og slukning af ildebrande. Jeg var trææææt fredag kl 12. Guleroden har hele tiden været denne weekends spindetræf med en flok fibernørder, der både kan sludre og værdsætte stilhed kun afbrudt at strikkepindenes klirren og rokkens lullen. Det er min årlige egoweekend uden andre opgaver end håndarbejde og maden kommer udefra. Nu sprudler jeg af kreative ideer og har allerede fået klippet stof til et par bukser og to  bluser til DM plus skrevet en laaang liste over kreative projekter til de næste par måneder. I aften skal der broderes julekalender. I morgen begynder næste undervisningskvarter.

Tina II var med til træf og jeg fik spundet mit første garn i meget, meget........ meget lang tid. Heldigvis er det at spinde som at køre på cykel, det glemmer man ikke bare. Oveni var jeg ufattelig heldig og vandt hele to gange. En fin ten fra England og så hovedgevinsten i vores lotteri - 1000 dask til fiberrelateret guf efter eget valg. Der skal drømmes, tænkes, overvejes og så endelig vælges... Skal det være strikkepinde, garn(kit), spindeguf, bøger eller?
Garn: 216 m/100 g ialt 200 g totrådet sockbats fra Abby Franquenmont købt i sommeren 2007 i farven peacock, jeansblå med Firestar angelina (glitter).

Lena og jeg har fået selskab til vores Julekalender broderi along
Lone - det modigt nok har indkøbt TO stks. Andre?

6 kommentarer:

lykkefanten sagde ...

Det lyder da som en rigtig dejlig weekend!!!

Hov, først nu ser jeg at deadlinen er 30.11.2011 - jamen så vil jeg gerne være med! Troede ellers at I var spurt-hurtige og ville være færdige til i år, men 2011 lyder rimeligt. Vil nu få kigget på kalender og få bestilt hurtigst muligt!

Lena sagde ...

Åhh, det lyder dejligt - både med weekend og alle de kreative ideer.

Anette sagde ...

Tillykke med gevinsten. Lyder som om de har været ligeså hyggeligt som sidste år. Ses forhåbentligt næste år.

Linda sagde ...

arj hvor du lokker! Okay da..

hanne sagde ...

og det var super hyggeligt!!!!! flere af dem tak :)

Jette sagde ...

Godt at det hele gik op i en højere enhed, og du fik sådan en dejlig weekend, og så heldig med at vinde oven i købet. Så glæder jeg mig da til at se hvad der kommer ud af alle de gode ideer du har fået. Garnet ser super lækkert ud.