søndag, november 14, 2010

Maple Leaf Quilt III

Når manden er ude så er der dømt håndarbejdshygge når DM sover. Jeg har gang i hele tre langtidsprojekter: Abalone, en quilt og så den famøse julekalender. Alle tre har fået behørig opmærksomhed i weekenden. Jeg har endnu engang bevist, at jeg ikke skal brodere efter kl 22, en vis røgsky fra et damplokomotiv var alle gode gange tre, inden jeg fik talt helt rigtigt.

De sidste 17 blokke til mit Maple Leaf sengetæppe er syet sammen, nu skal der applikeres stilk på alle 42. Den tænker jeg så lidt over det næste stykke tid pt er favoritten noget med en skråbåndfolder og tynde selvklæbende strimler. Jeg har suppleret mørkegrønt baggrundsstof til stilk hos den lokale patchworkpusher, Kludemarie. Her valgte jeg to fiiine stykkerstof især det ene grønne batik var meget smukt.. Til eftermiddag kan jeg så konstatere, at netop det mørkegrønne stof har fanget min opmærksomhed før. Det købte jeg nemlig 1/3 yard ad i USA. DOOOOOH!

Her er blokkene spredt ud på stuegulvet i et realistik interiør ;-) Det blå stof skal være mellem blokkene.


DM har fået et stk Björk takket være et par togture til Kbh i den seneste tid.

Mønster: Björk fra Rasmilla str 2 år, længder str 4 år
Garn: 195 g Rasmillas luksusgarn i tyrkis + 5 stk hvide plastikknapper med får fra Stof og Stil. Knapperne er valgt af DM, de vandt over Hamiltons fine fimoknapper.
Hot or Not: Hot og hun er ikke afvisende

8 kommentarer:

Eva sagde ...

Hvor er du da flittig. Yndig trøje:)

Jette sagde ...

Wauw, det bliver flot det tæppe. Og så blev du færdig med den fine trøje, håber damen vil bruge den, men hun kan jo næsten ikke sige nej, når hun nu har valgt både farve og knapper.

lykkefanten sagde ...

Tja, så har du da nok af det grønne ;)
Det bliver simpelthen så smuk, det tæppe! Jeg er vildt imponeret af hvor langt du allerede er!
Også en skøn trøje!

KH Karen
PS: jeg er forresten hoppet på broderi-alongen... skal ud og købe materialer i morgen!

Lena sagde ...

Åhhhh, det tæppe bliver bare så flot - glæder mig til at høre teknik-valget til stilken.

Sød Bjørk - jeg er netop ogå blevet færdig med en Rasmilla sag.

Inges uldprogram sagde ...

Det bliver da skisme flot det sengetæppe.
Jeg er altså lidt nysgerrig efter det spindetræf du taler om. Er det en forening udover Spindeforeningen? Oder wass?

Kirsten sagde ...

Hvor er du flittig!
Jeg ser det for mig, røgskyer fra broderilokomotivet og dine røgskyer, når du opdager at du for anden gang har talt forkert. Det er altså meget lettere på 'børnestof', hvor hullerne er tydeligt markeret i stoffet.

Lone sagde ...

Wauw du er simpelthen gået i gang med røgskyen og så hele tre gange!!! Tror min røgsky bliver noget af det sidste, og at jeg bliver nød til at lave flere hjælpelinier - ellers så kan man jo tælle sig selv helt ned under gulvet (er det snyd?) :-)

Sikke nogle pæne farver du har valgt til Quilten!

Britt sagde ...

Skal da lige love for at du får raget noget god nørkletid til dig. Skønne sager!