onsdag, oktober 27, 2010

The Julekalender post nr 1

I et kækt øjeblik forleden foreslog jeg Lena, at vi skulle have en julekalenderbroderialong. Det ord må være en oplagt kandidat til firmajulefrokostens spritprøve? Vi har jo med success broderet hhv julestrømpe til DM og julekalender til Andreas. DM mangler en julekalender (og moderen et kamikazeprojekt). Når arbejdet er overhektisk og håndarbejdstiden ikke-eksisterende, så kommer jeg på den slags projekter...Der stod bogstaveligt talt 5 mennesker i kø for snakke med mig efter og indbakken bugnede første dag efter ferien.

Hurtigere end jeg kunne få opdateret bloggen har hun grebet handsken og præsenteret hendes udfordring.
DMs julekalender er købt i Århus hos Broderi Moderne for nogle uger siden. Efter lange overvejelser blev den her fravalgt til fordel for:
Vi tilbragte den sidste halvdel af efterårsferien i et sommerhus uden interessante TV-kanaler, så jeg har tyvstartet på projektet. Der er adskillige timers arbejde i at lave et juletræ på lokomotivets tag. Der er heldigvis (endnu) længe til 30. november 2011.

Andre deltagere er velkomne! (hint: der skulle vel ikke være andre med barn nr 3 uden julekalender vel?)

10 kommentarer:

Kraxpelax sagde ...
Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.
christunte sagde ...

Ha ha ha ha ha ha (griner hysterisk ved tanken om at skulle brodere julekalender)
Mit eneste broderi til dato har været et lille julekort - det tog ca. 2 år.
(Heldigvis har jeg ingen børn)

Garn, hund & kat sagde ...

hmmm jeg har i et hysterisk anfald indkøbt en julegave sæk der skal broderes. Og jeg som ellers har fået sendt alle andre boderier ud af huse for at blive broderet!

hmm... 30/11 2011 .. ved skutte om jeg tør... måske?

Eva sagde ...

Held og lykke. Jeg nøjes med at hænge den op, som min mormor broderede til mig for mange år siden:)

Angelika sagde ...

den bliver du da færdig med længe før deadline :-)
der er jo meget færre sting end ved din all-over-cross-stitched julesok bare klø på :-)

lykkefanten sagde ...

Hmmm... nu er jeg ikke i gang med et broderi, men jeg er stadig ikke færdig med MM's julestrømpe, så kunne jeg ikke være med på den galaj?
Den kalender, ser bare rigtig sød ud!
KH Karen

Lone sagde ...

Dagen inden jeg så Lenas post om hendes julekalender projekt bestilte jeg TO styk broderijulekalender og forventer dem ind af døren snarest. Satser dog kun at have den ene færdig til 30.11.10, men regn med at jeg er along på sidelinjen. Har dog lige et juletræstæppe der mangler det sidste inden jeg kan gå i gang.

Mon der nogen sinde bliver tid til strik...:-)

Lena sagde ...

30.11.11 er deadline! Jeg satser på at 8 ugers orlov inden fødsel skal udnyttes til lidt ekstra sting....
Rigtig sød kalender du har valgt - jeg overvejede den også, men den ligner Kristines lidt for meget i farverne. Der er vist under alle omstændigheder mange timers arbejde foran...

Jette sagde ...

Ups, der hopper jeg så lige over, broderi er ikke min stærke side, det har jeg en søster til..:o)) Men satser på du når det inden deadline. Har længe kigget efter en patchwork julesok, håber jeg finder en i morgen på messen.

Anna sagde ...

hejsan!

jättefin julkalender! roligt att hitta nån mer som broderar, de flesta bloggar brukar handla om stickning eller virkning. min handlar om lite av varje :)

hälsningar Anna